مسئول فروش کتابفروشی انتشارات آگاه، اطلاعرسانی طرح بهارانه کتاب را ضعیف خواند و گفت: خیلی از مشتریهای کتابفروشی ما اصلا از طرح خبر ندارند.
انگشتان بخشی از عدم استقبال مردم از طرح بهارانه را متوجه اطلاعرسانیها خواند و گفت: باید اطلاعرسانی بیشتری انجام شود؛ زیرا خیلی از مشتریهای کتابفروشی ما اصلا از آغاز طرح خبر ندارند.
وی افزود: اگر تبلیغات رادیویی و تلویزیونی صورت میگرفت، خیلی عالی بود و تاثیر زیادی داشت، اما نمیدانم صداوسیما اصلا برای کتاب تبلیغات دارد یا خیر.
مسئول فروش کتابفروشی آگاه که اضافهشدن بخش فروش مجازی به طرح بهارانه را خیلی موثر و مفید نمیداند، عنوان کرد: اکثر کتابفروشیها و ناشران، خودشان سایتهای فعالی دارند و کتابهای خود را یا بهصورت تخفیف دائمی یا با امکانات خوبی مثل ارسال رایگان، تخفیفهای فصلی و...ارائه میکنند.
او ادامه داد: وقتی هم که خود ناشر سایت داشته باشد، مخاطب ترجیح میدهد کتاب مورد علاقه خود را از ناشر بخرد؛ بههمینخاطر بعید میدانم طرح بهارانه از این نظر، چیزی به فروش کتاب اضافه کرده باشد.
انگشتان در دلیل غیرموثر بودن فروش مجازی طرح بهارانه افزود: خیلی از مخاطبان کتاب هم دوست دارند بهصورت فیزیکی در کتابفروشی حاضر شوند، کتابها را از نزدیک ببینند و با تورق، بخشی از آن را مطالعه کنند.
نظرات