شنبه ۲ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۲
اطلس تصويرنگاشت پوشاک ايران تدوين مي‌شود

اطلس تصوير نگاشت پوشاک ايران بعد از گذشت دوازده سال کار مداوم پژوهشکده مردم‌شناسي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري تا پايان سال جاري تدوين مي‌شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، مينو کريميان، مدير گروه اجتماعي پژوهشکده مردم‌شناسي سازمان ميراث فرهنگي با بيان اين مطلب گفت: اطلاعات اوليه اطلس تصويرنگاشت پوشاک ايران توسط مردم‌شناسان استان‌ها جمع‌آوري شده است.

وي افزود: اطلاعات جمع‌آوري شده توسط کارشناسان استان‌ها و در مرحله بعدي توسط کارشناسان مستقر در پژوهشکده مردم‌شناسي بررسي و طبقه‌بندي مي‌شود و به صورت منظم گردآوري خواهد شد.

مديرگروه اجتماعي پژوهشکده مردم‌شناسي خاطرنشان كرد: پس از تصحيح اطلاعات قصد داريم تصوير نگاشت اين اطلاعات را نيز تهيه کنيم تا تمام تصويرهاي پوشاك ايران در اين اطلس جمع‌آوري شود.

وي افزود: اين اطلس به تفکيک براي هر استان و در 22 بخش، اطلاعات آن همراه تصاوير و طرح‌هاي مختلف به تصوير كشيده مي‌شود.

اين مردم‌شناس خاطرنشان كرد: در اين اطلس بر اساس کاربردها و عواملي از جمله آب و هوا، مذهب، قوميت و مراسم مختلف پوشاك ايراني گردآوري خواهد شد.

مدير گروه مردم‌شناسي اجتماعي درباره ارائه اطلاعات به شكل كلي در اطلس پوشاك ايراني گفت: اين اطلاعات به شکل يک جدول و با استفاده از مفاهيم مشترك به نمايش درمي‌آيد. 

وي در ادامه افزود: به اين صورت كه در هر استان لباس‌هاي مربوط به اقوام مختلف، به تفکيک و با طرح مشخص مي‌شود و با يک نگاه به جدول مي‌توان اطلاعات کلي را به‌دست آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط