چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴
نکوداشت یحیی دهقانی پیشکسوت نشر برگزار شد

مراسم نکوداشت پیشکسوت نشر و آموزش کشور یحیی دهقانی مدیر انتشارات مبتکران عصر روز گذشته سه‌شنبه ۶ آبان برگزار ‌شد.

امین آصفی مدیرمسوول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برنامه‏‌های بیست‌و‌هشتمین دوره هفته کتاب انجمن فرهنگی ناشران آموزشی عنوان کرد: انجمن هر سال برنامه‏‌های متعدد و متنوعی در هفته کتاب دارد و امسال نیز همانند سالیان گذشته این برنامه‌ها را دنبال خواهد کرد که البته با توجه به محدودیت‌های کرونایی تمام برنامه‌‌ها به صورت محدود یا مجازی خواهد بود.
 
وی ادامه داد: برای جلوگیری از تراکم برنامه در روزهای مختلف و حتی کمی قبل یا بعد از هفته کتاب خواهد بود تا بتوانیم با تقسیم برنامه‌ها در روزهای مختلف پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم و دچار تراکم کاری و برنامه‌ای نشویم.
 
آصفی با اشاره به برنامه تجلیل از پیشکسوتان نشر آموزشی کشور در چند روز مختلف توضیح داد:  یکی از این برنامه‌ها به تقدیر از پیشکسوت نشر و آموزش کشور یحیی دهقانی مدیر انتشارات مبتکران بود که عصر روز گذشته سه‌شنبه ۶ آبان از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در ساختمان انتشارات مبتکران و به صورت غافلگیرانه برگزار شد.
 
وی با بیان اینکه در این برنامه تمبر یادگاری نکوداشت پیشکسوت نشر و آموزش کشور رونمایی شد، گفت: این مراسم در اولین سالگرد دهمین دوره هیات مدیره‌ای بود که آقای دهقانی در این هیات مدیره حضور داشتند و به دلیل محدودیت کرونایی زودتر از هفته کتاب برگزار شد و برنامه‌هایی که قرار است به مناسبت هفته کتاب برگزار شود از هفته‌های قبل شروع کرده‌ایم.
 
آصفی با اشاره به جزییات این برنامه عنوان کرد: در ابتدای این مراسم که به صورت بسیار محدود برگزار شد وحید تمنا رییس هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران آموزشی و جمعی از اعضای هیات مدیره و پیشکسوتان حاضر در جمع صحبت کردند و سپس آقای دهقانی به طرح زندگی‌نامه و سابقه کاری و فعالیت‌های خود پرداخت.
  


وی با بیان اینکه در پایان این برنامه نیز لوح تقدیر از سوی هیات مدیره انجمن به دهقانی اهدا شد گفت: در این لوح تقدیر از تلاش ستودنی وی برای تاسیس انجمن فرهنگی ناشران آموزشی، عضویت وی به عنوان هیأت مؤسس انجمن، پنج دوره ریاست هیأت‏ مدیره و هفت دوره عضویت در هیأت‏ مدیره انجمن فرهنگی ناشران آموزشی تجلیل به عمل آمد.

وی همچنین درباره دیگر برنامه‌هایی که برای هفته کتاب پیش‌بینی شده است گفت: اهدای کتاب به مدارس و کتابخانه‌‌های مناطق محروم کشور در چند بخش و روزهای مختلف، رونمایی از کتاب‌های فاخر ناشران آموزشی، برگزاری نشست‌‏های مجازی فرهنگی – آموزشی با موضوعات مرتبط با حوزه نشر و تولید کتاب برخی از آن‌ها به‌شمار می‌آید.
 
آصفی یادآور شد: در ادامه نیز نشست‌‏های مشترکی با تشکل‌‏های نشر و آموزش کشور برگزار می‌کنیم و آموزش‌های مجازی رایگان برای معلمان و دانش‌آموزان مناطق محروم پیش‌بینی کرده‌ایم؛ همچنین تولید و چاپ نشریه انجمن آموزشی ویژه هفته کتاب نیز یکی دیگر از این اقدامات است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها