دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
بررسی کتاب «عقل سرخ»؛ یادنامه‌ای برای سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی

نشست معرفی و بررسی کتاب «عقل سرخ» یادنامه علوم اجتماعی ایران برای حاج قاسم سلیمانی و جهان پس از شهادتش برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به مناسبت بزرگداشت سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، نشست معرفی و بررسی کتاب «عقل سرخ؛ یادنامه علوم اجتماعی ایران برای حاج قاسم سلیمانی و جهان پس از شهادتش» برگزار می‌شود.

در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم، سید مجید امامی عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق‌(ع) و قاسم زایری عضو هیات علمی دانشگاه تهران سخنرانی می‌کنند.

کتاب عقل سرخ، تحلیل‌ها، مقالات و یادداشت‌های اصحاب علوم انسانی و اجتماعی در باب شخصیت و جهان مردی شهید قاسم سلیمانی است. واکنش های جمعی و بازسازی هوست تاریخ ما در تعظیم و سوگ او، آثار دیده و نادیده جنبش نوین مقاومت بر منطقه و جهان، امکان و ضرورت دیداد علوم اجتماعی با جهان پس از شهادت او و ابعاد و احوال ظهور دوباره یک قهرمان و پهلوان در سپهر فرهنگ و سیاست، مضمون اکثر مباحث است.

در حکمت تمثیلی و معنوی ایران و اسلام، سرخی نشانی از پیروزی سپیدی بر سیاهی (خون بر شمشیر) است. عقل سرخ، پیر شهید است که به تیغ عشق، ما را به قله قاف رهنمون، اصالت عالم را صیانت و ظلم و ظالم را رسوا کرده است.

زمان و مکان برگزاری نشست نیز چهارشنبه 10 دی ماه ساعت 13 در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران است. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند از صفحه اینستاگرام خانه کتاب به نشانی @khaneyeketab برنامه را دنبال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها