به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابطعمومی انتشارات سروش؛ کتاب «رسانهها و مدرنیته: نظریه اجتماعی رسانهها» اثری جامع و قاطع در زمینه رسانهها و مطالعات فرهنگی است که نظریة انتقادی را با نظریة اجتماعی پیوند میدهد و پیشاهنگ گفتمانی بسیار فراگیر در این عرصة روبه رشد میشود. جان تامپسون در این کتاب بهطرزی عالمانه و با موشکافی به پاسخ دادن به پرسشهایی نظیر پرسشهای زیر میپردازد: رسانهها چه نقشی در شکلگیری جوامع مدرن و مدرن شدن جوامع دارند؟ چگونه میتوان تأثیر اجتماعی اشکال مدرن ارتباطی و اشاعه خیرهکنندة اطلاعات را طی دو یه قرن اخیر درک و تبیین کرد؟ از نظر تامپسون تحول و توسعة رسانههای ارتباطی ترکیب و سرشت زندگی اجتماعی را دگرگون کرده و اشکال جدیدی از عمل و تعامل را بوجود آورده است. وی در هشت فصل با تحلیل موضوعهایی همبسته نظیر ارتباط و بافت اجتماعی، رسانهها در جوامع مدرن، رونق تعامل رسانهای، دگرگونی در رؤیتپذیری، جهانی شدن ارتباطات، ریشهگیری و تحکیم مجدد سنت، خویشتن و تجربه در جهان رسانه، و اختراع دگربارة عمومیت شکلپذیری مجدد فرآیند خودشکلدهی را به منصة ظهور میرساند.
چاپ ششم این اثر در 363 صفحۀ وزیری، شمارگان 1.000 نسخه و با قیمت 55.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.
علاقهمندان برای تهیه این کتاب میتوانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی@soroushpub_com ، واتساپ به شماره 09301949130 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند.
نظر شما