یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
کتاب «روش‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآنی» رونمایی می‌شود

نشست رونمایی و نقد و بررسی کتاب «روش‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآنی» از سوی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست رونمایی و نقد و بررسی کتاب «روش‌شناسی مطالعات میان رشته‌ای قرآنی» از سوی دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه امام صادق (ع) برگزار می‌شود. این نشست سه‌شنبه، 16 دی‌ماه، از ساعت 18 تا 20 به صورت مجازی برگزار و از طریق نشانی https://vc.isu.ac.ir/ch/researchevents  پخش خواهد شد.

در نشست رونمایی و نقد و بررسی کتاب «روش‌شناسی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآنی» که به قلم قاسم درزی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و احدفرامرز قراملکی،‌ استاد دانشگاه تهران به رشته تحریر درآمده معارف، استاد دانشگاه تهران و احمد پاکتچی، رئیس بنیاد دانشنامه‌نگاری و پژوهشکده نهج‌البلاغه سخنرانی می‌کنند.

مطالعات میان رشته‌ای از مطالعات نوپدید در دوره معاصر محسوب می‌شود که تحول شگرفی در دانش پدید آورده است. جامع نگری و پرهیز از نگاه‌های یک سویه به دانش اصلی‌ترین مزیت این دست از مطالعات محسوب می‌شود. مطالعات کاربردی و حل مسائل فردی ـ اجتماعی نیز از دیگر عوامل مهمی محسوب می‌شوند که ضرورت اتخاذ رویکرد میان رشته‌ای را ایجاب کرده‌اند. در دوران اخیر مطالعات اسلامی و به شکل ویژه‌تر مطالعات قرآنی نیز به دنبال اتخاذ این رویکرد میان رشته‌ای بر اساس این ضرورت هستند.

کتاب «روش شناسی مطالعات میان رشته‌ای قرآنی» که در مسیر دست‌یابی به یک متن مرجع برای روش شناسی مطالعات میان رشته‌ای قرآنی است؛ از سوی نشر دانشگاه امام صادق(علیه السلام) که در مسیر دستیابی به دانشگاه اسلامی مرجع در مطالعات علوم انسانی و اسلامی گام برمی‌دارد منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها