در گفتوگو با ایبنا مطرح شد:
پیشبینی ترافیک سنگین پُستی در ایام برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران/ بهرهمندی از تخفیف 30 درصدی «پست پیشتاز»
مدیرکل بازاریابی و توسعه کسبوکار پست، با اشاره به تخصیص تخفیف 25 و 30 درصدی در نمایشگاه مجازی کتاب تهران، پیشبینی کرد: شرکت ملی پست با بار ترافیکی بسیار سنگینی مواجه خواهد شد.
وی با اشاره به تصمیم هیاتمدیره شرکت ملی پست افزود: ناشران، هزینه پست سفارشی را پرداخت میکنند اما هزینه تخفیف با نرخنامه پیشتاز محاسبه میشود؛ اگر بسته خرید مشتریان به 55 کیلو برسد، با توجه به اینکه سقف بستههای شرکت ملی پست، 30 کیلویی است، بسته باید به 30 و 25 کیلو تقسیم و ارسال شود.
مدیرکل بازاریابی و توسعه کسبوکار شرکت ملی پست با اشاره به سرعت ارسال بستههای پیشتاز کتاب برای نمایشگاه کتاب مجازی تهران گفت: بستههای پیشتاز برای مشتریان تهران 24 ساعته ارسال میشود و برای مخاطبان دیگر نقاط کشور با توجه به دوری و نزدیکی مقصد از تهران، طول میکشد؛ شاید بین 48 تا 72 ساعت.
افروز با اشاره به گستردگی نمایشگاه مجازی کتاب تهران، افزود: نمایشگاه مجازی کتاب به گستردگی کشور است و تجمیع کتابها در یک مکان برای ارسال بسیار دشوار بود؛ بنابراین با پایان فرآیند خرید، خرید در پنل نمایشگاهی ازسوی ناشر ثبت و به اطلاع شعب پستی اطلاعرسانی میشود و بستهها جمعآوری میشود در گام بعدی نیز توزیع خواهد شد.
وی درباره تجربه نمایشگاه کتاب جیرفت بیان کرد: برای شرکت ملی پست تفکیکی بین بستههای کتاب با سایر بستهها تفاوتی نمیکند و آمار سفارشها در اختیار مجری برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب است. در نظر داشته باشید که نمایشگاه مجازی کتاب جیرفت با نمایشگاه مجازی کتاب تهران قابل مقایسه نیست و پیشبینی میشود با توجه به تخفیفهایی که اعمال در نظر گرفته شده، شرکت ملی پست با بار ترافیکی بسیار سنگینی مواجه خواهد شد.
مدیرکل بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت ملی پست درباره تعهدات شرکت پستی در قبال مشتریهای نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: هر مشتری میتواند براساس بارکد پستی، مراحل ارسال بسته را پیگیری کند همچنین مشتری با مراجعه به سامانه غرامات امکان ارائه مستندات خسارتها را ثبت کند؛ علاوهبراین شماره 193 در تهران و شمارههای دیگر برای مشتری شهرستانی نیز برای پاسخگویی وجود دارد.
نظر شما