جدیدترین شماره ماهنامه نمایش، ویژه اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با نگاه ویژه به «تئاتر و مطالعات بینارشتهای» منتشر شد.
در این شماره مطالبی چون «درمیانهی بودن: مطالعات اجرا و فرآیندهایی برای پایایی میان رشتگی» نوشته لینِت هانتر و ترجمه مجید کیانیان، «نسبت هنر تئاتر با مطالعات بینارشتهای با عنوان دُرّ گران بهای تئاتر در صدف مطالعات بینارشتهای» نوشته شهرام خرازیها، «درام بینارشتهای نوشته امیلی آنه گیبسون و هنرمندان تئاتر باید به عنوان موجوداتی بینارشتهای فعالیت کنند» (رویکرد بینارشتهای در تئاتر) نوشته ربکا برایر با ترجمه نسیبه جمشیدی شاهرودی منتشر شده است.
«مطالعات تئاتری و بینارشتهای» نوشته پاتریس پاویس با ترجمه ابراهیم ابراهیمی، «نمایشهای آهنگپایه ایران ابزار خوانش میراث ناملموس» نوشته آبتین جاوید و «بازیابی مفاهیم مکان و فضا در طراحی معماری و صحنه تئاتر با تاکید بر مفهوم مکان نمایشی» نوشته رضا مهدیزاده و زهره صادقی به همراه گفتوگو با فرشید ابراهیمیان با عنوان «ضرورت و علیت» و گفتوگو با ناصر فکوهی با عنوان «بیفرهنگی درد بزرگ جامعه و به خصوص نخبگان ما است» از دیگر مطالب منتشر شده در این شماره مجله نمایش به شمار میرود.
خوانندگان مجله میتوانند در بخش نقد و تحلیل نمایشنامه ژولیوس سزار را با عنوان «آیا سزار جاه طلب به نظر میرسد؟» به قلم منصور خلج و مقالاتی همچون » تئاتر جنگ: استراتژی و دراماتورژی» نوشته برتراند وستفال و تئاتر محیطی: نبایدها در حوزه اخلاق، مسئولیت و اجرا نوشته راسل اندرسون از دانشگاه آکسفورد بروکس را نیز در این شماره بخوانند.
در بخش دیگری از مجله گفتگویی با رضا ایرانمنش با عنوان «رسیدم به نقطه اول، یعنی صفر» که توسط مازیار رشید صالحی و گفتوگو با ندا عزیزی پیرمحمدی با عنوان «فرصتی برای دیده شدن» که توسط علی زیستی انجام شده، منتشر شده است.
سرمقاله این شماره با نام «نویسنده یتیم ابدی است!» به قلم نصرالله قادری منتشر شده است.
شماره ۲۶۰ ماهنامه نمایش ویژه اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با سردبیری نصرالله قادری و با بهای ۲۰هزار تومان منتشر شده است.
نظر شما