یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
کتاب‌فروشی‌ها توان رقابت با سایت‌های اینترنتی را ندارند

به گفته مدیر کتاب‌فروشی حافظ، فروش کتاب با بیش از ۳۰ درصد تخفیف توان رقابت کتاب‌فروشی‌ها با سایت‌های اینترنتی و فضای مجازی را گرفته است و این موضوع روند اجرایی طرح‌های فصلی را تحت تاثیر خود قرار داده است.

عباس جهانگیری مدیر کتاب‌فروشی حافظ در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به اهمیت و مثبت بودن روند ایده اجرای طرح‌های فصلی خرید کتاب، گفت: این طرح‌ها اگرچه در ابتدا با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم روبه‌رو شد اما به‌مرور دیگر مردم استقبال چندانی از آن‌ها نمی‌شود.
 
وی درباره چرایی این موضوع توضیح داد: مساله اینجا است که در طول سال معمولا سایت‌ها و صفحه‌هایی در شبکه‌های مجازی وجود دارند که کتاب را با تخفیف همیشگی و دائمی گاه ۳۰ درصدی به مردم می‌فروشند.
 
جهانگیری با بیان اینکه مردم هم ترجیح می‌دهند که از این سایت‌ها کتاب خریداری کنند، عنوان کرد: باید یک مزیت برای کتاب‌فروشی‌ها در نظر گرفت و مردم را نسبت به مزیت خریداری کتاب از کتاب‌فروشی‌ها آگاه و سپس تشویق کرد تا با مراجعه به این پایگاه‌های فرهنگ و ادب کتاب‌های مورد نیاز خود را خریداری کنند.
 
وی تاکید کرد: طبیعی است که وقتی سایتی کتابی را با ۳۰ درصد تخفیف به مخاطبان خود آن‌هم با ارسال رایگان عرضه می‌کند مردم به سراغ آن می‌روند و دیگر از کتاب‌فروشی‌ها خبری نمی‌گیرند.
 
جهانگیری با اشاره به برخی تماس‌ها با کتاب‌فروشی گفت: گاهی تلفن‌هایی برای سفارش کتاب به ما می‌شود که از ما تلفنی یا اینترنتی کتاب خریداری شود و وقتی به آن‌ها می‌گوییم که با هزینه خودشان کتاب را ارسال مي‌کنیم ناراحت می‌شوند و می‌گویند فلان سایت ارسال رایگان کتاب دارد.
 
وی با بیان اینکه اکنون ۲۰ درصد تخفیف در طرح‌‌های فصلی جذابیت زیادی برای مخاطبان ندارد، عنوان کرد: اکنون ما در رقابت ناعادلانه‌ای با سایت‌های فروش اینترنتی یا سایت ناشران قرار داریم و این مساله بر کار و فعالیت ما تاثیر زیادی داشته همچنین روند اجرایی طرح‌های فصلی را تحت تاثیر خود قرار داده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها