وی اضافه کرد: علیرغم معایبی -از جمله کمبود اعتبار- که این طرح با آن مواجه است، خیلی از خوانندگان کتاب را به نسبت سیراب میکند و از طرفی برای کتابفروشان اعتبار آن از سمت موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، خود مدیریت و توزیع میشود و نتایج خوبی به همراه خواهد داشت و شوکی در فصل رکود به بازار کتاب وارد میکند.
این فعال حوزه کتاب افزود: حوزه نشر تخصص ناشرین است و ما کتابفروشان اطلاعاتمان درباره آن خیلی کامل نیست ولی بالتبع وقتی کتابفروش در این طرح کتابها را خوب بفروشد، طبیعتا چرخ نشر هم تندتر میچرخد.
فیروزجایی یادآور شد: نقطه ضعف بزرگ طرح علاوه بر کمبود اعتبار، نداشتن آمار فروش واقعی کتابفروشان در طرحهای گذشته است یا اگر آمار دارند به آن توجه نمیشود.
مدیر کتابفروشی «شهر» قم به نقطه قوت طرح «بهارانه کتاب» هم اشاره کرد و گفت: نقطه قوت این طرح تحرک بخشیدن به بازار فروش کتاب بهویژه در فصل رکود کتاب است.
وی تصریح کرد: تبلیعات و اطلاعرسانی طرح در دو سه دوره اخیر خوب بوده و مردم حتی زودتر از خود کتابفروشان از زمان شروع طرحها خبردار میشوند که این نشان از اطلاعرسانی خوب مجریان طرح دارد.
وی در پایان گفت: از مسئولین موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران که با وجود مضیقهها، در مجموع مدیریت خوبی را انجام میدهند، تشکر میکنم. امیدوارم سوابق این طرح و طرحهای قبلی برای اجرای طرحهای آینده کمک فراوانی به مجریان بکند.
نظر شما