دوشنبه ۲ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۴
«خوانش صفحه بدون قرائت متن» در بازار كتاب

كتاب «خوانش صفحه بدون قرائت متن» با زیرعنوان «پردازش عناصر تصويری»، نوشته "احمدرضا دالوند" از سوي دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها منتشر شد.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب حاضر تاليفي از «احمدرضا دالوند» در باب تصويرگري و گرافيك مطبوعاتي است. وي در اين كتاب با ديدي عالمانه و نقادانه به بحث گرافيك در مطبوعات ايران مي‌پردازد و با بررسي مقوله‌هاي گرافيك مطبوعاتي، مخاطب را با اهميت نقش تصوير در كاركردهاي رسانه‌اي آشنا مي‌سازد.

كتاب داراي رويكردي آموزشي است و در 5 فصل با عناوين زير تدوين شده: «نشانه نوشته»، «تصويرگري»، «عكس»، «كاريكاتور» و «جلد». 

در فصل نخست، با لوگوتايپ، تبارشناسي انواع لوگوتايپ، و تجزيه و تحليل و خوانش لوگوتايپ آشنا مي‌شويد.

در فصل دوم به انواع رويكردهاي زيبايي‌شناسانه در مقوله تصويرگري اشارات مفيدي شده است.

در فصل سوم، مقوله عكس در حد نيازهاي يك طراح گرافيك يا صفحه‌آراي حرفه‌اي بررسي شده و گاه به تحلیل‌هایی عمیق در مقوله عكس پرداخته‌ شده است.

فصل چهارم به كاريكاتور اختصاص دارد. در اين فصل، سرچشمه‌هاي آغازين «مضحك قلمي» و تصاوير طنزآلود از دوره پيش از صنعت چاپ و رواج روزنامه تاكنون بيان مي‌شود.

فصل پنجم كتاب به مقوله جلد اختصاص دارد كه در دو بخش تصويري و بررسي عناصر نوشتاري تنظیم شده است. اين فصل از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين كتاب است، چرا كه تا پيش از اين، این مقوله در دیگر کتاب‌ها كمتر  مورد توجه قرار گرفته.

جلد اول «خوانش صفحه بدون قرائت متن» همراه با تصوير در شمارگان 5000 نسخه با قيمت 2500 تومان در 176 صفحه از سوي دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها روانه بازار كتابفروشي‌ها شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط