چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
ویژه‌برنامه «شعرخوانی» در آذربایجان‌غربی برگزار شد

ویژه‌برنامه «شعرخوانی» از سری برنامه‌های طرح «کتابخانه تابستانه» با حضور اعضای نوجوان کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، ویژه‌برنامه «شعرخوانی» از سری برنامه‌های طرح «کتابخانه تابستانه» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی و اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان میاندوآب با حضور ویدا سلیمی، دکترای ادبیات و دبیر محفل ادبی شهرستان میاندوآب و اعضای نوجوان کتابخانه‌های عمومی در بستر فضای مجازی برگزار شد.

ویدا سلیمی، دکترای ادبیات و دبیر محفل ادبی شهرستان میاندوآب، ضمن ابراز خرسندی از فراهم‌سازی چنین بسترهایی برای رشد و شکوفایی استعدادهای نوجوانان گفت: شعر زبان احساس آدمی است و احساس فارغ از سن‌وسال و تجربه می‌تواند زیبایی‌هایی را خلق کند که در تاریخ ماندگار شود.

وی با تأکید بر اینکه ادبیات فارسی گستره بسیار زیادی دارد و ما تنها با گوشه‌ای از آن آشنا هستیم، افزود: شناختن شعرایی همچون سعدی، شمس تبریزی، حافظ و سایر شاعران معاصر توسط جوانان و نوجوانان باعث افتخار برای نسل جوان بوده و فراهم‌آوردن بستر مناسب رشد این جوانان افتخاری برای کتابخانه‌های عمومی است.
 
در این مراسم سیمین مزروعی، غزلی از محمدحسین بهجت تبریزی؛ سارا مجدآذر، شعری از سعدی؛ زهرا چهاردولی، شعری از شمس تبریزی و الینا امینی، شعری از نیما یوشیج را خواند.

در پایان این مراسم، زکیه لطفی، کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی، ضمن تقدیر از مسئولین شهرستان میاندوآب جهت برگزاری و اجرای این ویژه‌برنامه گفت: دومین دوره ویژه‌برنامه‌های فرهنگی- ترویجی طرح «کتابخانه تابستانه» با هدف ترویج کتابخوانی و غنی‌سازی اوقات فراغت در طول تابستان سال ۱۴۰۰ در بستر فضای مجازی اجرا شد و پایان یافت.

وی نسبت به تداوم این طرح در سال‌های آتی ابراز امیدواری و از کتابداران و مسئولین کتابخانه‌هایی که در اجرای موفقیت‌آمیز این طرح مشارکت داشتند، سپاسگزاری کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها