جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
توجه به وزن در خواندن شعر موثر است

شاعر و نویسنده حوزه‌ کودک و نوجوان گفت: توجه به وزن در خواندن شعر موثر است و شعر باید با دقت کردن در وزن، لحن و ریتم خوانده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی،  نشست مجازی با عنوان «طراوت شعر» با حضور بابک نیک‌طلب شاعر حوزه کودک و نوجوان، از مرکز فرهنگی و هنری شهرستان تکاب و با حضور مربیان ادبی و اعضای نوجوان انجمن‌های ادبی کانون استان به‌مناسبت هفته ملی کودک برگزار شد.
 
بابک نیک‌طلب در این نشست مجازی، با تأکید بر ضرورت توجه به وزن در خواندن شعر گفت: شعر باید با دقت کردن در وزن، لحن و ریتم خوانده شود و این کار بایستی با توجه به قالب و فرم هر شکل تغییر کند.
 
وی افزود: گاهی ریتم و لحن در شعرخوانی تند است و گاهی آرام که مربیان در آموزش شعرخوانی به کودکان و نوجوانان باید به این مورد توجه داشته باشند.
 
نیک‌طلب توجه به معنی و آرامش در خواندن مصراع‌ها و ابیات را در انتقال مناسب مفهوم شعر به شنونده موثر عنوان کرد.

نویسنده کتاب «تا خیابان خوشبخت» بیان کرد: سلیس و روان خواندن هر شعری با بالا و پایین بردن صدا و شیوه حماسی یا عاشقانه و شاد یا غمگین بودن اثر موجب ایجاد ارتباط بین مخاطب با مولف و متن می‌شود.
 
یادآوری می‌شود؛ از بابک نیک‌طلب آثار زیادی برای گروه‌های سنی کودک و نوجوان به چاپ رسیده است که از جمله آن‌ها می‌توان به پنجره‌های آسمان، ترانه‌های خواب و خیال، شعر دعا، تو را چشم انتظاریم و نردبانی از ستاره اشاره کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها