شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
نمایش آثار درم‌بخش در خانه هنرمندان/ امیدواریم از گرافیک و کارتون برای ترویج کتاب استفاده شود

محمدحسین نیرومند، مشاور امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم بتوانیم آثار زنده‌یاد کامبیز درم‌بخش را با همکاری پسر ایشان و همچنین مدیریت خانه هنرمندان ایران، در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار دهیم.

محمدحسین نیرومند، مشاور امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ اظهار کرد: امیدواریم با همکاری رامین‌ درم‌بخش، پسر زنده یاد کامبیز درم‌بخش و مدیر‌خانه هنرمندان ایران که قول دادند گالری‌های خود را در اختیار بگذارند، بتوانیم نمایشگاهی برای ارائه آثار آن هنرمند فقید دایر کنیم.
 
وی با بیان این که برای برگزاری این گونه مراسم و حمایت‌ها، بودجه نیاز است، گفت: بحث اصلی این داستان‌ها و حمایت‌ها، بودجه است و از آن مهم‌تر این است که هنوز معاونت‌های مختلف در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مانند معاونت هنری با سرپرست اداره می‌شوند و باید منتظر ماند تا تکلیف این معاونت‌ها مشخص و برنامه‌های کلی در این زمینه تبیین شود.

وی درپاسخ به این پرسش که برای ماندگاری آثار هنرمندان پیشکسوت چه برنامه‌ای دارید، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همه هنرمندان پیشکسوت در بخش‌های مختلف برنامه‌هایی دارد و موسسه هنرمندان پیشکسوت، اکنون وظیفه‌اش پیگیری همین مساله است. امیدواریم در وهله اول آثار تولید شده را درست منتشر کنیم و سپس به فکر تولید آثار جدید باشیم.
  
نیرومند درباره این پرسش که آیا با کتاب شدن‌ آثار هنرمندان پیشکسوت هنری در زمینه‌های مختلف موافقید، گفت: در جلسه‌ای که روزهای گذشته با موسسه هنرمندان پیشکسوت داشتیم، شنیدم که خاطره‌نگاری تعدادی از هنرمندان پیشکسوت انجام شده و کتابی هم در این زمینه آماده چاپ است. همچنین تعدادی از آثار هنرمندان بزرگ در نوبت انتشار قرار دارد.

وی با بیان این که تمام گونه‌های هنری مانند گرافیک، کاریکاتور ،کاتون، مستند و انیمیشن ظرفیت استفاده در بخش کتاب را دارند، تاکید کرد: امیدواریم نهادکتابخانه‌های عمومی کشور نیز از این ظرفیت‌ها برای ترویج کتاب و کتابخوانی استفاده کند. البته استفاده از ظرفیت دو هنر کارتون و گرافیک در ایران مهیا‌تر از سایر هنرها است و اگر ازاین دو ظرفیت در بخش کتاب و کتابخوانی استفاده شود، می‌توان نتایج بهتری گرفت.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها