دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
اجرای ۶۹ برنامه با محوریت کتاب در استان کرمانشاه

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، سومین جایزه کتاب سال استان کرمانشاه به نام استاد «یدالله بهزاد» همزمان با هفته کتاب برگزار می‌شود و در آن نویسندگان، مولفان و ناشران کرمانشاهی تقدیر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد خبری بیست‌ و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت برگزاری هفته کتاب، توضیح داد: در این هفته منبع اصلی افزایش دانش، علم و آگاهی بشر مورد توجه قرار می‌گیرد، زیرا بسیاری از کارشناسان معتقدند کتاب نخواندن موجب ایستایی در زندگی افراد و جامعه می‌شود. به‌واقع جامعه‌ای پویا و زنده است که رجوع مردم آن به کتاب برای تغییر و تعیین تصمیم‌ها بالا بوده و امروز یکی از شاخص‌های توسعه، میزان تیراژ و عناوین کتاب‌های آن است.
 
بهرام فاضلی‌زاد در بخش دیگر صحبت‌های خود از اجرای 69 برنامه همزمان با هفته کتاب در کرمانشاه خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان‌های مختلف پیش‌بینی شده است اما مجوز برگزاری آن منوط به اجازه ستاد ملی کرونا است.
 
وی افزود: سومین جشنواره جایزه کتاب سال کرمانشاه به نام استاد «یدالله بهزاد» امسال همزمان با هفته کتاب برگزار می‌شود و در آن نویسندگان، مولفان و ناشران کرمانشاهی تقدیر می‌شوند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مراسم جشن کتاب و شعرخوانی به مناسبت هفته کتاب در اسلام‌آباد، ‌اورامان و کنگاور برگزار می‌شود، تصریح کرد: قرار است در این مراسم از آثار پدیدآورندگان محلی رونمایی شود. همچنین نویسندگان، شعرا و ناشران این منطقه نیز تجلیل می‌شوند.
 
بهرام فاضلی‌زاد در پایان گفت: بازدید از کتابخانه‌های عمومی، کتابگردی در کتابفروشی‌ها، نقد و بررسی تازه‌های نشر و تجلیل از همکاران استانی نویسنده با هدف تشویق و ترغیب به امر نویسندگی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که برای هفته کتاب پیش‌بینی شده است.
 
بیست‌و‌نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیست‌وچهارم آبان‌ماه تا یکم آذرماه ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها