به گفته مدیر نشر بینالمللی حافظ، برپایی نمایشگاه مجازی کتاب تهران جان تازهای به صنعت نشر ایران بخشیده ميشود و فعالان صنعت نشر شرایط بهتری پیدا میکنند.
وی ادامه داد: معتقدم که با شروع دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران جان تازهای به صنعت نشر ایران بخشیده ميشود و فعالان صنعت نشر شرایط بهتری پیدا میکنند.
جهانگیری با بیان اینکه نمایشگاه مجازی کتاب یک حرکت مفید، خوب و لازم در وضعیت کنونی صنعت نشر کشور است، گفت: نمایشگاه سختیهای زیادی به همراه دارد و باید از متولیان و مسئولان برگزاری نمایشگاه تشکر کرد، زیرا هماهنگی و آمادهسازی حجم گستردهای از کتابهای ناشران کار آسانی نیست.
وی تاکید کرد: در این میان نکتهای که اهمیت دارد این است که افرادی که در داخل تهران یا سایر کلانشهرها هستند، برای خرید اینترنتی، جستجوی کتاب و .. اطلاعات و دسترسی بهتر و مناسبتری دارند اما ممکن است در سایر شهرها و مناطق دور افتاده، اطلاعات و دسترسیها خوب نباشد.
مدیر نشر بینالمللی حافظ با اشاره به ضرورت اطلاعرسانی و آگاهیسازی مردم درباره خرید از نمایشگاه مجازی کتاب، افزود: برای اینکه نمایشگاه مجازی کتاب بهرهوری لازم و مناسب برای همه مردم داشته باشد، بهتر است کلیپهایی برای راهنمایی مخاطبان بر روی سایت گذاشته شود یا در شبکههای اجتماعی منتشر شود تا مردم با شناخت بیشتری از نمایشگاه خرید کنند.
وی در ادامه صحبتهای خود بر لزوم دستهبندی موضوعی کتابها هم در نمایشگاه مجازی کتاب تاکید کرد و گفت: ممکن است فردی فقط به کتابهای کودک و نوجوان نیاز داشته باشد، یا فرد دیگری به دنبال کتابهای تاریخی باشد، دستهبندی موضوعی میتواند در کاهش زمان و وقت افراد و دسترسی بهتر آنها به آثار مورد نیازشان موثر باشد.
جهانگیری ایجاد عدالت در میان ناشران را از ویژگیهای نمایشگاه مجازی کتاب دانست و ادامه داد: اکنون شرایطی ایجاد شده است که ناشران کوچک و بزرگ همه در یک فضای مستقل بدون گلایه بر سر متراژ غرفه و تعداد عناوین ارائه شده، کتابهایشان را میفروشند که این موضوع اهمیت زیادی دارد.
وی همچنین درباره حضور کتاب در سبد خرید اینترنتی خانوار به واسطه نمایشگاه مجازی کتاب، گفت: این نمایشگاه توانسته است به اهمیت فضای مجازی در حوزه نشر و کتاب تاکید کند و اغلب ناشران پس از آن حضور پررنگتری در اینترنت و فضای مجازی دارند.
جهانگیری در پایان افزودن خرید کتاب به صورت تلفنی نیز توضیح داد: این اقدام بر سایر مزیتهای نمایشگاه مجازی کتاب میافزاید و دایره مخاطبان و خریداران نمایشگاه را افزایش میدهد که از ابتکارات این دوره به شمار میآید.
نظر شما