منصوری به ایبنا خبر داد:
کارگاه «آشنایی با 17 سیستم مدیریتی و تاثیر آنها در توسعه کسب و کار واحدهای چاپی» برگزار میشود
کارگاه آموزشی «آشنایی با 17 سیستم مدیریتی و تاثیر آنها در توسعه کسب و کار واحدهای چاپی» به همت اتحادیه چاپخانهداران و شرکت چاپ افست از اول اسفند ماه امسال برگزار میشود.
وی ادامه داد: با توجه به مشکلات و نیازهایی که در این صنعت احساس میشد، اتحادیه تصمیم گرفت از توانایی برخی از دانشگاهها، چاپخانهها و مراکز آموزشی فعال در حوزه چاپ برای بروز رسانی حوزههای آموزشی استفاده کند.
منصوری با بیان اینکه تفاهمنامه همکاری با شرکت چاپ افست در این زمینه امضا خواهد شد، گفت: در این تفاهمنامه قرار است کارگاه «آشنایی با 17 سیستم مدیریتی و تاثیر آنها در توسعه کسب و کار واحدهای چاپی» با محوریت مباحث مدیریتی کلان در این صنعت از اول اسفند ماه برای یکصد مدیر صنعت چاپ کشور برگزار شود.
وی با اشاره به مباحث و موضوعاتی که قرار است در این تفاهمنامه به آن پرداخته شود، توضیح داد: اکنون شاهد رکود بازار در مصرف کالاهای چاپی هستیم که تلاش داریم در این کارگاه راهکارهای برونرفت از این رکود را معرفی کنیم.
منصوری یادآور شد: مساله دیگر این است که بسیاری از بازارهای سنتی چاپ مثل تبلیغات و نشر به سمت بستر دیجیتال رفتهاند و باید راهکارهایی به مدیران ارائه شود تا خود را همزمان با این فضا تغییر دهند و همگام با فناوریهای نوین حرکت کنند.
وی به کمبود نیروی انسانی ماهر در حوزه فناوریهای روز هم اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بازار چاپ دیجیتالی شده است، بسیاری از رقبای خارجی به راحتی به بازار مصرف داخل کشور وارد میشوند و کار را از چاپخانهداران داخلی میگیرند، در حالی که اگر مدیران با مدیریت درست بازار آشنا شوند چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.
منصوری با طرح این موضوع که واحدهای چاپ دولتی و خصولتی با واحدهای چاپ خصوصی رقابت ناعادلانهای دارند، ادامه داد: این موضوع خطر بزرگی برای بسیاری از چاپخانهداران به شمار میآید و مدیران باید با اتخاد سیاستهای کارآمد و درست بسیاری از این خطرات را دفع کنند.
وی با بیان اینکه موضوعات مختلف برای مباحث این کارگاه در نظر گرفته شده است تا جامعیت داشته باشد، عنوان کرد: در این شرایط تلاش کردیم این کارگاهها را در بازههای زمانی مختلف برای توانمندسازی مدیران چاپی در سطوح کوچک، متوسط و بزرگ برگزار کنیم که در گام اول به سراغ چاپخانههای کوچک رفتهایم و به مرور به واحدهای بزرگتر نیز تسری میدهیم.
منصوری درباره اهداف سهگانه برگزاری این کارگاه توضیح داد: در گام نخست میخواهیم مدیران برای حل مشکلات و دغدغههای خود با یکدیگر تشریک مساعی داشته باشند و از تجربیات همدیگر بهرهمند شوند، در گام دوم آشنایی با حوزههای مختلف دانش مدیریت را دنبال میکنیم و در گام سوم نیز راهکارهای مقابله با چالشها را بیان خواهیم کرد.
وی در ادامه با اشاره به مباحثی که در این کارگاه ارائه خواهند شد، نیز گفت: مدیریت استراتژیک با توجه به علوم روز، بحث حکمرانی شرکتی، مدیریت تامین مواد اولیه، مدیریت زنجیرهای تامین، بازاریابی، مدیریت فروش، مدیریت تولید از روش سنتی تا دیجیتالی، مدیریت کیفیت، مدیریت عملکرد و بهرهوری، مدیریت منابع انسانی، مدیریت سرویس و نگهداری ماشینآلات، مدیریت موجودی انبار، مدیریت ریسک، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت دانش، مدیریت پروژه و مدیریت مالی عناوین مباحث این کارگاه است.
منصوری در پایان درباره استادان این کارگاه نیز توضیح داد: جمعی از استادان دانشگاه در رشتههای مختلف مدیریتی همچنین پیشکسوتان صنعت چاپ که به صورت تجربی در این حوزه فعالیت داشتند و دارند در این کارگاه به ارائه مباحث خواهند پرداخت.
نظر شما