چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
«مهر ولایت در آسمان ایران»؛روایتی تحلیلی از زندگانی سیاسی تا شهادت امام رضا(ع)

دوازدهمین هفته «پویش مردمی چهارشنبه‌های امام رضایی» به معرفی کتاب «مهر ولایت در آسمان ایران» به قلم آیت‌الله علی کریمی جهرمی اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی، کتاب «مهر ولایت در آسمان ایران» نگاهی به زندگانی و ابعاد شخصیت امام رضا علیه السلام دارد.
 
‌تحقیقی اجمالی در زمینه ابعاد مختلف زندگانی، شخصیت، فضایل و معجزات امام رضا(ع) است. در این اثر ضمن بیان گوشه‌هایی از کیفیت ولادت، معرفی خاندان و زندگانی امام رضا(ع) به ابعاد مختلف شخصیت ایشان اعم از سیره اخلاقی، عبادی، اجتماعی، سیاسی و علمی آن امام پرداخته شده و روش زندگانی ایشان با توجه به شرایط سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن دوران و ولایت عهدی ایشان، بحث و بررسی اجمالی شده  است.
 
در این کتاب همچنین تحلیلی از علل پذیرش ولایت عهدی از سوی امام رضا‌(ع) و اقدامات مهم ایشان در این دوران و شهادت حضرت آمده است.
 
در کتاب «مهر ولایت در آسمان ایران» نویسنده داستان‌هایی از زندگانی امام رضا(ع)، اخلاق کریمانه ایشان، کثرت عبادت وی، نحوه برخورد ایشان با اقشار مختلف مردم، معجزات و کرامات ایشان در دوران حیات و پس از رحلت آن امام و مقابله ایشان با خط انحراف در زمان خویش نقل کرده و اهمیت زیارت قبر شریف ایشان و آثار دنیوی و اخروی آن را از منظری روایی بیان نموده است. 
 
کتاب «مهر ولایت در آسمان ایران» از فصل‌های تولد و تبار حضرت رضا(ع)، عرفان و عبادت حضرت رضا(ع) میراث جاودان حضرت رضا(ع)، توسل به حضرت رضا(ع) و کرامات حضرت رضا(ع) جمع‌آوری شده است.


 
در این کتاب درباره با اخلاق کریمه امام رضا(ع) ضمن بیان این حدیث از ابراهیم‌ بن‌ عباس که با آن حضرت معاصر بوده چهارده برجستگی از اخلاق حضرت بیان شده که به چند نمونه اکتفا می‌شود.

«هرگز ندیدم کسی را با سخن خود آزرده کند و برنجاند، هرگز پای خود را در جلو کسی که با وی نشسته بود دراز نمی‌کرد. هرگز ندیدم به احدی از بردگان و غلامان خود بدگویی کند، خنده آن حضرت به‌صورت تبسم بود و آن حضرت بسیار احسان می‌کرد و پنهانی صدقه می‌داد.»

از دیگر فصول کتاب «مهر ولایت در آسمان ایران» می‌توان به خطوط انحرافی عقیدتی در امام رضا(ع)، سفر حضرت رضا(ع) به ایران، جریان ولایت عهدی حضرت رضا(ع)، شهادت حضرت رضا(ع) و زیارت حضرت رضا(ع) اشاره کرد.
 
آیت‌الله علی کریمی جهرمی، متولد سال ۱۳۲۰ مجتهد استاد اخلاق، فقه، علوم قرآنی، حدیث و روایت، حوزه علمیه قم است و تاکنون بیش از 80 عنوان کتاب یا رساله از وی منتشر شده است. کتاب «مهر ولایت در آسمان ایران» به قلم وی در 248 صفحه قطع رقعی از سوی انتشارات «بوستان کتاب» منتشر شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها