پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
کتابخانه عمومی شهید سلیمانی در شهرستان قرچک افتتاح شد / اولین کتابخانه سیار سال آینده به قرچک می‌آید

اولین کتابخانه مجهز روستایی شهرستان قرچک با نام شهید سردار سلیمانی عصر امروز پنجشنبه 19 اسفندماه با حضور فرماندار و مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، در راستای گسترش عدالت فرهنگی و همزمان با هجدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتابخانه «شهید سلیمانی»اولین کتابخانه روستایی شهرستان قرچک عصر 19 اسفندماه با حضور علیرضا فاتحی‌نژاد سرپرست فرمانداری، علیرضا زندوکیلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تهران، سکینه خاتون مهدیان پور، معاون اداره کل کتابخانه های استان، محمد عبدی‌راد بخشدار مرکزی، محسن خرمی‌شریف شهردار، آمنه بیات رئیس اداره کتابخانه‌ها و دیگر مسئولان افتتاح شد.

ساخت و تجهیز اولین کتابخانه روستایی شهرستان قرچک
علیرضا فاتحی نژاد سرپرست فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان قرچک در حاشیه افتتاح این مراسم اظهار داشت: اولین کتابخانه مجهز روستایی با نام شهید سردار سلیمانی در قرچک با مساحت ۵۰۰ مترمربع عرصه و ۲۸۰ متر اعیان با اعتبار دهیاری ساخته شده و تجهیز آن توسط نهاد کتابخانه‌ها صورت گرفته است.
کتابخانه ای که 5100 جلد کتاب دارد
سرپرست فرمانداری قرچک بیان داشت: کتابخانه این روستا دارای سالن مطالعه، بخش مخزن و  کودک است و  ۵۱۰۰ جلد کتاب  کودک، نوجوان و بزرگسال در این کتابخانه قرار دارد. تامین زمین این کتابخانه و ساخت آن توسط دهیاری صورت گرفته و حق انتفاع آن به مدت ۱۵ سال به نهاد کتابخانه‌های عمومی واگذار شده است. عضوگیری این کتابخانه در روزهای آتی انجام خواهد شد و امیدواریم با استقبال روستاییان عزیز مواجه شود.

 افتتاح اولین کتابخانه سیار  قرچک در سال جدید
علیرضا زند وکیلی، مدیر کل کتابخانه های استان تهران  گفت: با توکل به خدا و همکاری دهیاری داود آباد شهرستان قرچک توانستیم یک کتابخانه به زیر بنای 280 متر مربع برای اولین بار در یکی از روستاهای شهرستان قرچک افتتاح کنیم.

کتابخانه‌ای که  با اعتبار 600 ملیون تومان ساخته شد
وی افزود: برای ساخت این کتابخانه با تمامی امکانات و تجهیزات آن قریب به ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است  و تلاش شده تا اعضا و اهالی این روستا بتوانند به نحوی شایسته از آن بهره ببرند. این کتابخانه جزء اولین کتابخانه روستایی شهرستان قرچک  و بیست و نهمین کتابخانه فعال روستایی استان تهران است.

افتتاح  اولین کتابخانه سیار شهرستان سال آینده
زند وکیلی در ادامه سخنانش به مصوبه جلسه امروز انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان که در دفتر فرمانداری و با حضور فرماندار شهرستان برگزار شد اشاره کرد و از ایجاد اولین کتابخانه سیار شهرستان با کمک شهرداری قرچک در سال جدید خبر داد و گفت: قطعا کتابخانه های سیار به سبب ویژگی سیار بودنشان مفید تر و کارآمدتر از کتابخانه های مستقل در خدمت مردم کتاب دوست خواهند بود.

شهرستان قرچک نیاز به 10 کتابخانه عمومی دارد
زند وکیلی درباره کتابخانه های شهرستان قرچک گفت: سرانه کتابخانه در شهرستان قرچک با توجه به جمعیت این شهرستان بسیار کم است ؛ شهرستان قرچک در حال حاضر پنج باب کتابخانه عمومی دارد که این تعداد باید به ۱۰ باب کتابخانه برسد.
 
آمنه بیات، رئیس اداره کتابخانه شهرستان قرچک نیز اظهار داشت: این شهرستان دارای چهار کتابخانه شهری و یک کتابخانه روستایی است و در حال حاضر تعداد 102 هزار جلد نسخه کتاب در رده سنی بزرگسال و کودک و نوجوان در این کتابخانه‌ها موجود است. در شهرستان قرچک ۴۳۵۲ نفر در کتابخانه های شهرستان عضو هستند و این امار نسبت به شش ماه گذشته دو برابر شده است.
 
بیات  اظهار کرد: در طول سال  برنامه‌های متنوع فرهنگی مانند نشست‌های کتاب‌خوانی، برگزاری محافل ادبی، نقدورونمایی کتاب، برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی و نقاشی، جلسات قصه گویی و شعر خوانی به همت مسئولان و کتابداران شهرستان و با حضور پرشور علاقمندان کتاب و کتابخوانی شهرستان در کتابخانه‌های این شهرستان برگزار می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها