پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۵
معظمي: پژوهش، عنصر لازم در ساخت فيلم‌هاي عاشورايي است

حسن معظمی، سخنگو و عضو شوراي مركزي انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي كشور، تحقيق و پژوهش براي ساخت فيلمی درباره واقعه عظيم عاشورا را لازم و ضروری دانست.\

حسن معظمي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: عاشورا فرهنگي است كه ريشه در اعتقادات ما دارد و اگر بخواهيم اثر سینمایی در خور و شايسته اي درباره اين واقعه عظيم بسازيم، حتما بايد از منابع مطمئن، مستند و مكتوب استفاده كنيم تا دچار شخصي‌نگري در اين حوزه نشويم.

وي ادامه داد: ادبيات داستاني و تاريخ، رابطه بسيار نزديكي با هم دارند و اين اشتباه خواهد بود كه در ساخت آثار تصویری عاشورایی تنها به ادبيات اكتفا كنيم؛ بلكه بايد به منابع تاريخي كه مورد تاييد بزرگان ديني ما هستند رجوع كنيم تا بتوانیم اثري شايسته ‌جايگاه واقعه عاشورا توليد كنيم.

معظمي افزود: براي اينكه فيلم‌های عاشورایی براي نسل امروز ملموس و باورپذير باشد، بايد بودجه صرف كرد و در كنار آن نيز از تكنيك‌هاي سينمايي بهره‌ برد.

وي تحقيق و پژوهش در این عرصه را، لازمه اقتباس‌های ارزشمند دانست و گقت: مهم‌ترين نكته در ساخت فيلم درباره عاشورا، مطالعه و پژوهش درباره آن و مطالعه منابع مستند مكتوب است.

معظمي در پايان با اظهار تاسف از ساخت آثار اندك سينمایی درباره عاشورا، خواستار توجه فيلمسازان كشورمان به فرهنگ عاشورايي شد كه تاثيري بزرگ در  هشت سال دفاع مقدس نيز داشته است. 

حسن معظمی عضو شوراي مركزي، سخنگو و مدير روابط عمومي انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي كشورمان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط