سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰
هدف اصلی ما توجه بیشتر محققان و پژوهشگران به اولین جایزه قرن بود

موسی حقانی درباره تاخیر در اعلام برگزیدگان دومین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی گفت: به دلیل ازدحام برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در ماه‌های پایانی سال برگزاری مرحله پایانی جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی به فروردین ماه موکول شد تا به شکل بهتری برنامه معرفی برگزیدگان انجام شود.

دکتر موسی حقانی، رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: ما در بهمن ماه آماده بودیم که برگزیدگان دومین جایزه «کتاب تاریخ انقلاب اسلامی» را معرفی کنیم اما تلاقی این جایزه نوپا با جایزه کتاب سال و برنامه‌های بسیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در ماه‌های پایانی سال باعث شد که برنامه معرفی برگزیدگان را به تاخیر بیندازیم.

او افزود: تصور ما بر این بود که اعلام برگزیدگان دومین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی در ماه پایانی سال گذشته باعث کمرنگی آن در میان انبوه برنامه‌های پایان سال می‌شود و ما دلمان نمی‌خواست که این جایزه در میان سایر برنامه‌ها دیده نشود. بنابراین به این شکل برنامه‌ریزی کردیم که مرحله پایانی جایزه را در فروردین ماه سال جدید اعلام کنیم تا هم قدری دیده شود و هم مخاطبان بیشتری از آن اطلاع پیدا کنند و در سال‌های بعد محققان و پژوهشگران بیشتری به آن روی بیاورند و آثار خود را برای ما بفرستند.

رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران عنوان کرد: برگزاری مرحله پایانی جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی در فروردین ماه باعث می‌شود که فشردگی برنامه‌ها برای ما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران کمتر باشد و با دقت و اهتمام بیشتری به آن بپردازیم.

آیین پایانی «دومین جایزه کتاب تاریخ انقلاب اسلامی» سه‌شنبه (۳۰ فروردین) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها