یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
دوره بین‌المللی قرآنی «احسن‌الحدیث»

دوره قرآنی «احسن‌الحدیث» با حضور فعالان قرآنی کشورهای بحرین و عراق به مدت یک هفته در حرم مطهر رضوی در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی، مجید طهوریان عسکری، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این دوره گفت: مهم‌ترین محور تجلی بخشی گفت‌وگوی مشهدالرضا(ع) با جهان، برپایه و محوریت «قرآن کریم» خواهد بود و اگر از جهانشهر، سخن می‌گوییم، یکی از پایگاه‌های گفت‌وگویی ما، این کتاب آسمانی است.
 
وی ادامه داد: ظرفیت قرآن مجید، ظرفیت بی‌نظیر و بی‌انتهایی برای گفت‌وگوی تقویت گفت‌وگوی بین ادیان، مذاهب و شیعیان است؛ مدیریت شهری با محوریت جهان‌شمولی مشهدالرضا(ع) این مهم را پیگیری و دنبال می‌کند.
 
طهوریان‌عسکری با بیان این‌که شهرداری‌ها، مسئول تجلی اخلاق اجتماعی قرآنی در زندگی شهروندی ساکنان هستند، افزود: امیدواریم شورای شهر و شهرداری در دوره ششم بتواند نقش موثری در این حوزه ایفا کند.
 
اعظم‌السادات برغمدی مدیر موسسه بیت الحفاظ نرجس‌(سلام الله علیها) مجری دوره قرآنی «احسن‌الحدیث» نیز در این خصوص گفت: این دوره با حضور 30 نفر از فعالان قرآنی کشورهای بحرین و عراق در حرم مطهر رضوی برگزار شد.
 
وی افزود: در این دوره آموزش‌هایی ازجمله تربیت مربی، تفسیر قرآن کریم و شیوه تدریس مقامات صوت ولحن و شیوه‌های مدیریت موسسات قرآنی  در موسسات قرآنی با حضور استادان دانشگاه و حوزه همچون دکتر محمدصادق علمی، دکتر بحرانی، استاد احمد عامری و استاد شیخ حسن قنبر انجام شد.
 
مدیر موسسه بیت الحفاظ نرجس (سلام الله علیها) با بیان این‌که بازدید از چند موسسه موفق قرآنی از دیگر برنامه‌های این دوره بود، گفت: تدبر در قرآن و سیره اهل بیت، چاپ و نشر کتاب‌های تدبر در قرآن و تربیت مربی تدبر در قرآن و  چگونگی تربیت حافظ یکساله و پنج ساله و آشنایی با آموزش  مقامات صوت و لحن از سرفصل‌های این دوره بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها