یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
رونمایی از کتاب علم و دین در افق جهانبینی توحیدی/ زائری: باید قدرشناس دانشمندان باشیم

کتاب «علم و دین در افق جهانبینی توحیدی»، امروز  با حضور مولف کتاب مهدی گلشنی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «علم و دین در افق جهانبینی توحیدی»، امروز  با حضور مولف کتاب مهدی گلشنی رونمایی شد. گلشنی استاد دانشگاه صنعتی شریف، عضو پیوسته فرهنگستان علوم، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنیانگذار فلسفه علم در ایران است. سید حجت‌الحق حسینی استاد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، علی عباسی استاد جامعه‌المصطفی – العالمیه و حجت‌الاسلام محمدرضا زائری رییس اندیشگاه کتابخانه ملی دیگر حاضران در این نشست بودند.

محمدرضا زائری بیان کرد: امروز روزی بسیار گرامی است و این موضوع فارغ از کتاب و اهمیتش در انتقال دیدگاه، به شخصیت دکتر گلشنی برمی‌گردد. این کتاب فرصتی برای انتقال دیدگاه و نگاه به مخاطب ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: فرای بحث جنبه‌های دینی و قرآنی، در جوامع غیردینی نیز قدرشناسی بزرگان یک امر متداول است. حال آنکه در جوامع دینی می‌توان به چشم سنت الهی به این ارج‌گذاری نگاه کرد.

زائری افزود: متاسفانه هنوز، آنطور که باید و شاید شخصیت دکتر گلشنی برای نسل‌های جدید، شناخته شده نیست که باید در معرفی ایشان کارهای بیشتری صورت بگیرد.

وی گفت: در هر جامعه‌ای، چنانچه به بزرگان آن جامعه توجه شود نسل‌های بعدی نیز تشویق می‌َشوند که بیشتر به حوزه دانش روی بیاورند. در هر صورت اگر بخواهیم متفکران و اندیشمندان ما روز به روز بیشتر شوند باید قدرشان را بدانیم.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها