چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
اصغر قائدان درباره کتاب «الاخبار الموفقیات» سخن می‌گوید

اصغر قائدان، دانشیار دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران درباره جایگاه و اعتبار کتاب الاخبار الموفقیات در تاریخ‌نگاری صدر اسلام سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اصغر قائدان، دانشیار گروه تاریخ و تمدن ملل اسلامی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران و رییس اسبق پژوهشکده تاریخ علم دانشگاه تهران، در یک گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی (چهارشنبه، 29 تیرماه ساعت 19) درباره جایگاه و اعتبار کتاب الاخبار الموفقیات در تاریخ‌نگاری صدر اسلام سخنرانی خواهد کرد.

این نشست از صفحه اینستاگرام شرکت چاپ و نشر بین‌الملل، به نشانی nashrebeynolmelal، که ترجمه این کتاب را منتشر کرده است، پخش می‌شود.

الاخبار الموفقیات، نوشته زیبر بن بکار و با ترجمه اصغر قائدان، کتابی متعلق به قرن سوم هجری است. نویسنده، قاضی مکه در عصر متوکل عباسی بوده است. در اين كتاب، مجموعه روايت‏‌هايی در زمينه‏‌های تاريخی، سياسی، اداری و اجتماعی تدوين شده و بخش‏‌هايی از آن نيز اشعار شعرای بنام عصر جاهليت و اسلامی است. كتاب درباره اميرالمؤمنين علی علیه‌السلام اخبار قابل توجهی دارد؛ يكی از جالب‌‏ترين آن‌ها تحت عنوان «رسول الله يوصی بولاية علی»، از عمار بن ياسر نقل شده است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها