سه‌شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
کارخانه چوب و کاغذ مازندران به وعده خود عمل کرد/تولید کتاب‌‌ درسی با کاغذ داخلی

مدیرعامل شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی ایران، نیاز دو شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی و شرکت افست به کاغذ را سالانه 50 هزار تن اعلام کرد و از تحقق وعده این کارخانه در تحویل 4 هزار تن کاغذ برای سال تحصیلی جدید گفت.

سیدمحمد موسوی‌کیانی، مدیرعامل شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به امضای قرارداد سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش و شرکت چوب و کاغذ مازندران، عنوان کرد: این شرکت اعلام کرد، آمادگی دارد حدود 30 هزار تن کاغذ برای چاپ کتاب‌های درسی به وزارت آموزش و پرورش بدهد که 18 هزار تن کاغذ را خریداری کردیم و 12 هزار تن نیز شرکت افست خریده است.
 
وی با بیان اینکه البته این میزان کاغذ برای شرکت چاپ و نشر کتاب‌های درسی ایران کافی نیست، ادامه داد: با توجه به پایین بودن میزان کاغذ تولید داخلی، به اجبار باید مقداری کاغذ نیز به کشور وارد کنیم تا همه کتاب‌ها را چاپ کنیم.
 
موسوی کیانی همچنین با بیان اینکه از تولید کاغذ ایرانی برای چاپ کتاب‌های درسی استقبال می‌کنیم، تاکید کرد: تلاش می‌کنیم از ظرفیت‌های داخلی در حوزه تولید کاغذ استفاده کنیم؛ اگر این هدف محقق شود، از کاغذ و مقوای داخلی استفاده می‌کنیم، بنابراین درگیر مشکلاتی مثل تامین ارز، ترخیص از گمرک و ... نخواهیم شد.
 
وی افزود: در طول سال، شرکت چاپ و نشر کتاب‌‌های درسی و شرکت افست، در مجموع به حدود 50 هزار تن کاغذ برای انتشار کتاب‌های درسی در همه مقاطع نیاز دارد.

 وی با اشاره به چاپ کتاب با حدود 4 هزار تن کاغذ داخلی طی ماه‌های اخیر، عنوان کرد: با حضور مدیریت جدید شرکت چوب و کاغذ مازندران، زمان و وعده تحویل کاغذها تاکنون به درستی محقق شده است؛ کیفیت کاغذها نیز نسبت به سال‌های قبل ارتقاء پیدا کرده و تاکنون مشکلی در زمینه تامین نداشتیم.
 
موسوی‌کیانی با طرح این موضوع که اگر توان تولید شرکت چوب و کاغذ مازندران افزایش پیدا کند، خریدار کاغذ آن‌ها هستیم، توضیح داد: دو ماه است که قرارداد برای تامین کاغذ با مجموعه چوپ و کاغذ مازندران امضا شده و تنها بخشی از کتاب‌های درسی امسال با کاغذ این کارخانه چاپ شده است. کاغذهای جدید برای کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده استفاده خواهد شد.
 
به گفته وی، تاکنون حدود 70 میلیون جلد کتاب درسی در کشور توزیع شده است و تنها حدود 7 میلیون جلد تا اوایل شهریور چاپ و توزیع خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها