سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
استاد دانشگاه تاریخ آمریکا از «نقش زنان فرمانده در جنگ» می‌گوید

نشست «نقش زنان فرمانده در جنگ ایران و عراق» با سخنرانی محمد فرزانه، استاد تاریخ ایران در دانشگاه نورث ایسترن ایلینوی شیکاگو در صفحه اینستاگرام موسسه هزار آوای تاریخ به صورت برخط برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست «نقش زنان فرمانده در جنگ ایران و عراق» با حضور دکتر محمد فرزانه، استاد تاریخ ایران در دانشگاه نورث ایسترن ایلینویز آمریکا برگزار می‌شود. این نشست در صفحه اینستاگرام موسسه هزار آوای تاریخ با دبیری دکتر روشنک ماسوری پنجشنبه 31 شهریورماه به صورت برخط برگزار خواهد شد. 

محمد فرزانه چندی پیش کتاب «زنان ایرانی و جنسیت در جنگ ایران و عراق» را به زبان انگلیسی منتشر کرد. این کتاب قرار است به زودی در ایران ترجمه و چاپ شود. 
                                                                                           

کتاب «زنان ایرانی و جنسیت در جنگ ایران و عراق» به زبان انگلیسی از سوی نشریه دانشگاه سیراکیوز در ایالات متحده آمریکا به چاپ رسیده است. محمد فرزانه؛ نویسنده کتاب، متولد 1346 در اهواز و استاد تاریخ ایران دانشگاه نورث ایسترن ایلینوی در شیکاگو است. این کتاب در 12 فصل، نقش زنان ایرانی در دفاع مقدس را تاریخ‌نگاری کرده و به مسأله جنسیت در جنگ می‌پردازد.

بخش اعظم این کتاب مربوط به تجزیه و تحلیل تاریخی شرکت زنان و تغییر در ماهیت جنسیتی قشری از زنان ایرانی است که تا پیش از انقلاب 1357، جامعه مدنی به اقشار آن‌ها وارد نشده بود و جنگ آن‌ را محقق کرد. ناقدان انگلیسی‌زبان این کتاب در گزارش‌های خود به ناشر اذعان داشتند که مهم‌بودن این کتاب از لحاظ علمی یکی از نقاط قوت آن است. نویسنده برای توضیح جامع، مثال‌های واقعی از اتفاقات و شخصیت‌های واقعی در شرایط خاص را در چارچوب‌هایی می‌آورد تا خواننده بتواند تمام داستان را در ذهن خود تصور کند.
                                                                                      

«همسایگی خصمانه»، «زنان ایران (۱۹۲۵-۱۹۸۰ میلادی)»، «زنان خرمشهر و آبادان»، «زنان دولتی»، «ایثارگری در پایگاه منزل»، «شراکت زنان در مکان‌های غیر عادی»، «زنان اسیر جنگی»، «زنان بدون مرد»، «ادامه جنگ، چهل سال بعد از شروع»، «زنان ایرانی و جنسیت از زمان خاتمه جنگ» به انضمام یک دیباچه و یک خاتمه، فصل‌های دوازده‌گانه این کتاب را شامل می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها