دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۴
اميرالمؤمنين علي(ع) از ديدگاه اهل‌سنت

چاپ اول كتاب «اميرالمؤمنين علي(ع) از ديدگاه اهل‌سنت» اثر علامه سيد هاشم بحراني از سوي انتشارات رايحه عترت منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين اثر، ترجمه كتاب عربي «علي(ع) و‌ السنة» است كه توسط سيد محمدجعفر روضاتي به فارسي ترجمه شده و به شخصيت حضرت علي(ع) از ديدگاه اهل‌سنت مي‌پردازد.

علامه بحراني در اين كتاب، سيماي الهي اميرالمؤمنين علي(ع) را از ديدگاه اهل‌سنت به طور اجمال و با ذكر مآخذ و منابع آن به رشته تحرير در‌آورده و در بسياري از احاديث ذكر‌ شده كه واژه‌هاي آن نياز به توضيح علمي و ادبي داشته، توضيح و تبيين كرده است. 

سيد هاشم حسيني بحراني توبلي، فاضلي عالم و فقيهي مشهور بود كه از تفسير و عربيت و رجال، كمال اطلاع را داشت. او محدثي فاضل، جامع و متتبع بود و مهارتي در اخبار داشت كه جز علامه مجلسي(ره)، ديگران به پاي او نمي‌رسيدند. بحراني كتاب‌هاي زيادي تأليف كرده كه همگي آنها شاهد بر تتبع و اطلاع اوست. 

از ديگر آثار ارزنده او مي‌توان به برهان في ‌تفسيرالقرآن، احتجاج، ايضاح و حليه‌النظر في‌ فضائل الائمه الاثني عشر اشاره كرد. 

در بخشي از اين كتاب، به روايت والاترين خطيب خوارزم از كتاب مناقب و او از ابن‌عباس آورده كه پيامبر خدا(ص) درباره فضايل حضرت علي(ع) فرمود: «اگر درختان قلم و درياها مركب و جنيان حسابگر و انسان‌ها نويسنده شوند، نمي‌توانند امتيازات و برتري‌هاي علي‌بن ابي‌طالب(ع) را شماره كنند.» 

مترجم در اين اثر، ابتدا كتاب را ترجمه كرده و سپس متن عربي آن را با بازنگري مجدد در انتها، بصورت كامل آورده است. 

چاپ اول كتاب «اميرالمؤمنين علي(ع) از ديدگاه اهل‌سنت» در شمارگان 3000 نسخه، 158 صفحه و بهاي 20000 ريال راهي بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط