جمعه ۴ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۰
آزادي سياسي در نگاه اندیشمندان مسلمان

بررسی مفهوم آزادی سیاسی در اسلام در کتابی با عنوان «آزادى سياسى در انديشه‏هاى آيت‌الله مطهرى و آيت‌الله بهشتى» نوشته شریف لک‌زایی از سوی موسسه بوستان کتاب قم تجدید چاپ می‌شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب با استناد به دیدگاه‌های دو تن از انديشمندان فلسفی معاصر، آيت‌الله مطهرى و آيت‌الله بهشتى، به تبیین مفهوم آزادی سیاسی و توصیف ماهیت آن پرداخته است.

آزادى سياسى از مباحث پراهميتى است كه دانشوران در همه عصرها و دوره‏ها به آن توجه كرده‏اند. در روزگار ما نيز فيلسوفان سياست و انديشه‏ورزان به ژرف‏كاوى در اين مقوله پرداخته و آراى گوناگونى ارائه كرده‏اند. از جمله آنها دو انديشمند برجسته اسلامى آيت‌الله مطهرى و بهشتى‌اند كه نظرگاه‌ها و زوایای دید آنها راه‌گشای بسیاری از مسایل این حوزه است. 

كتاب حاضر در چهار فصل تنظیم شده است. نخستین فصل این اثر به بحث درباره مفاهيم نظرى آزادى سياسى اختصاص دارد و سه فصل پایانی ديدگاه‏هاى آن دو شهيد بزرگوار را مى‏كاود. 

چاپ سوم کتاب «آزادى سياسى در انديشه‏هاى آيت‌الله مطهرى و آيت‌الله بهشتى» در شمارگان ۱۵۰۰ نسخه، ۱۶۸ صفحه، قطع رقعی و جلد شومیز به زودی منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط