شنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
آموزش رشته‌های ادبی برای مناطق کم‌برخوردار فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از پیوستن مناطق کم برخوردار این استان به طرح همگانی «آموزش هنر برای همه» با شعار تحقق عدالت آموزشی در حوزه فرهنگ و هنر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در فارس، حمیدرضا قانعی در نشست خبری به تشریح برنامه‌های «آموزش هنر برای همه» ویژه گروه‌های سنی 15 سال به بالا برگزار شد.

قانعی گفت: اتفاقی که در این دوره رقم می‌خورد مبارک است از این بابت که فراگیری و آموزش در همه دنیا امر گرانی است و به این وسیله باری از دوش جامعه در زمینه آموزش برداشته خواهد شد؛ اینکه در سطح حاکمیتی در حوزه فرهنگ و هنر دوره‌های آموزشی برگزار شود و این باور عدالت آموزشی برقرار شود مغتنم است.
 
وی با بیان اینکه 34 سرفصل آموزشی در سایت مرتبط با این طرح قرار گرفته است، اعلام کرد که آموزش‌های بومی استان هم به آن افزوده می‌شود و 50 رشته شاخص را در بر می‌گیرد. مخاطب در این شهرستان‌ها و مناطق کم‌برخوردار است که انتظار داریم از این آموزش‌ها اطلاع پیدا کنند و این نوید داده می‌شود که در مناطق محروم آموزش‌های جدی از سوی متخصصان و هنرمندان برگزار شود.
 
به‌گفته دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس، آموزش منطقه‌ای نیز در این استان آغاز شده و در چهار منطقه آموزش‌ها ازسوی انجمن‌های ادبی برگزار می‌شود.
 
در ادامه این نشست رسول موسوی‌نژادیان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بیان کرد: آموزش رایگان هنر برای همه برنامه‌ای است که در ابتدای فعالیت از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولویت قرار گرفت و  با هدف تحقق عدالت در آموزش طراحی شد. طرح از اسفندماه گذشته در  برخی نقاط، آزمایشی آغاز شد. تاکنون ‌45هزار و 500 نفر در سراسر کشور در این برنامه فرهنگی و هنری ثبت‌نام کردند. فارس تقریبا از آخرین استان‌هایی است که شرایط پیوستن به آن فراهم شد و 5 شهرستان فارس به این طرح پیوستند.
 
وی به شهرستان‌های مرحله اول طرح نامبرده اشاره کرد و گفت: خرامه، بیضا، فراشبند، کوهچنار و زرین‌دشت به آموزش هنر برای همه پیوستند و شهرک‌های اطراف شیراز ازجمله سلطان‌آباد، میان‌رود، مناطق بلوار اتحاد و روستاهای اطراف آن هم در این طرح حضور دارند؛ علاوه‌بر رایگان بودن، آموزش مهارت‌محور است. این برنامه متفاوت از فعالیت کنونی آموزشگاه‌ها و مهم‌ترین هدف آن اشتغال‌زایی است.
 
علی ثابت، مسئول اجرای طرح «آموزش هنر برای همه» با بیان اینکه طرح در 34 رشته برگزار می‌شود، زمان ثبت‌نام در این برنامه را نامحدود اعلام کرد و گفت: آموزشگاه‌های آزاد هنری و موسسات و دفاتر انجمن‌ها در این طرح مشارکت دارند و محل آموزشی است.
 
وی اعلام کرد: سرفصل‌های عمومی دوره آموزشی «هنر برای همه» عبارتند از پویانمایی، تدوین فیلم، تصویربرداری، عکاسی دیجیتال، گریم، گویندگی و فن بیان، نمایشنامه‌نویسی، خوشنویسی خط نستعلیق، صفحه‌آرایی رایانه‌ای، تذهیب و تشعیر، گرافیک بسته‌بندی، گرافیک تبلیغاتی، نوازندگی سازهای ایرانی و محلی، طراحی مد ولباس، مجسمه‌سازی، نگارگری، معرق‌کاری، طراحی و ساخت عروسک، تصویرسازی، داستان‌نویسی، ویراستاری، خبرنگاری، جلوه‌های ویژه رایانه‌ای، تولید محتوای دیجیتال، اینفوگرافی، موشن‌گرافی، شعر و ترانه‌سرایی، بازی‌های رایانه‌ای، تراش سنگ‌های قیمتی، نقاشی خط، طراحی عمومی، نقاشی با پاستل و مدادرنگی، نقاشی با آبرنگ و رنگ روغن و کاریکاتور که به دو صورت حضوری و مجازی برنامه‌ریزی شده است.
 
به گزارش ایبنا؛ علاقه‌مندان به شرکت در برنامه‌های آموزشی این طرح می‌توانند به نشانی https://amoozesh.azmoonehonar.ir/  مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها