چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
یکی از مهمترین الزامات بصیرت، شناخت فتنه و ابعاد آن است

حجت‌الاسلام یوسف محمودی در نشست «جهاد تبیین» در کردستان با بیان اینکه جهاد تبیین الزامات و راهبردهایی دارد که فعالان فرهنگی باید الگوی آن را برای جامعه ترسیم کنند، گفت: یکی از مهمترین الزامات بصیرت، شناخت فتنه و ابعاد آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در کردستان، نشست «جهاد تبیین، جامعه، آیینه فرهنگ و رسانه» چهارشنبه(7دی‌ماه) و همزمان با آغاز دهه بصیریت در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در سنندج با حضور حجت‌الاسلام یوسف محمودی، مسئول بسیج روحانیون کردستان،  برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام یوسف محمودی، مسئول بسیج روحانیون کردستان در این نشست، اظهار کرد: یکی از مهمترین الزامات بصیرت، شناخت فتنه و ابعاد آن است تا با تسلط بر آن بشود در مسیر جهاد تبیین قدم برداشت.
 
وی با بیان اینکه بصیرت قطب‌نما و راهگشای مسائل است، افزود: فتنه‌ها آزمون ریزش مردم است و در نهایت افراد ناب و خالص باقی می‌مانند تا تمدن نوین اسلامی را برقرار
.و یاوران آخرالزمانی باشند
 
مسئول بسیج روحانیون کردستان با تاکید بر اینکه هر چه ایران ما قوی‌تر باشد، فتنه‌ها نیز گسترده‌تر می‌شود و شدت می‌گیرد یادآوری کرد: در این میان فعالان فرهنگی با ایفای نقش خود می‌توانند روزنه‌های نفوذ و ضربه زدن را بر دشمن ببندند.

حجت‌الاسلام محمودی اضافه کرد: جنگ ترکیبی و شناختی اخیر نشان داد که دشمن به دنبال تسلط بر مرزها است و نسل نو ما را با ابزار رسانه نشانه گرفته است.

وی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، دشمن اصلی، استکبار جهانی است نه جوانانی که کف خیابان هستند. برای مقابله با آن باید همراه با شناخت دشمن و مسیرهای ورودی آن، نقاط ضعف دشمن را هم شناسایی کرد تا مجموعه‌های انقلابی با روشن‌بینی راه را بر دشمن سد کنند.

مسئول بسیج روحانیون کردستان ادامه داد: یکی از مسیرهای دشمن برای نفوذ ترویج شایعه و دروغ است که برای مقابله با آن باید نسل جدید با اهداف و آرمان‌های انقلاب که شهدای بسیاری در این راه تقدیم شد، آشنا شوند. نقطه مقابل تحریف، تبیین است. نباید در مواجهه با دشمن حالت دفاعی داشت؛ بلکه باید به حالت حمله درآییم.

وی یادآوری کرد: برای جهاد تبیین، نیازمند برنامه‌ریزی هستیم تا از حالت تدافعی درآمده و ماهیت دروغین دشمنان را آشکار کنیم.

مسئول بسیج روحانیون کردستان اظهار کرد: افراد بسیاری، اوایل انقلاب بر قطار انقلاب سوار بودند که در فتنه‌های گوناگون ریزش کرده و هویت واقعی خود را بروز دادند و اکنون نباید در بدنه جامعه نفوذ پیدا کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: فعالان فرهنگی و هنری از هر راهی وظیفه دارند که نقش خود را ایفا  و روحیه امید را در جامعه زنده کنند تا القای دشمن درباره به بن‌بست رسیدن نظام، بی‌معنا شود.

حجت‌الاسلام محمودی یادآوری کرد: امید به آینده، پویایی جامعه را در بردارد و چنین جامعه‌ای دارای فکر و اندیشه برتر است.

سامان احمدی، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: کردستان مزین به‌عنوان زیبنده فرهنگی است و باید با تعامل بیشتر نهادهای انقلابی و تشکل‌های رسانه‌ای برای تبیین این عنوان گام برداشت. دشمن به دنبال مخدوش کردن فرهنگ متعالی ایران اسلامی است که برای مقابله با آن نیازمند طرح‌های فرهنگی هستیم.

احمدی  از احصای ۲۲ محله کم‌برخوردار برای اجرای طرح‌های فرهنگی خبرداد و افزود: در حال حاضر به‌غیر از طرح شهید شوشتری سپاه، هیچ دستگاه فرهنگی در این محلات اقدام فرهنگی نداشته است.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تاکید کرد: با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی می‌شود بر آسیب‌های فرهنگی فائق آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها