دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
مراسم بزرگداشت زنده‌یاد احمد وکیلیان برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت سیداحمد وکیلیان، پژوهشگر فرهنگ‌عامه به میزبانی مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این مراسم که با حضور جمعی از فرهنگ‌پژوهان و اعضای مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی برگزار می‌شود، کاظم موسوی بجنوردی، رئیس مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی، محمد جعفری قنواتی، از پژوهشگران ادبیات عامه، حمیدرضا دالوند، مردم‌شناس، هوشنگ جاوید، فاطمه عظیمی‌فر و زهره زنگنه، همسر استاد سخنرانی می‌کنند.

همچنین پیام‌های مکتوب ژاله آموزگار و علی بلوکباشی، اعضای شورای عالی علمی مرکز دایره‌المعارف بزرگ اسلامی قرائت و پیام تصویری اولریش مارزلف، ایران‌شناس و فرهنگ‌پژوه آلمانی پخش خواهد شد. از بخش‌های دیگر این برنامه، اجرای برنامه‌های مرثیه‌خوانی و شاهنامه‌خوانی و پخش کلیپی از سوی مرکز تحقیقات صداوسیما خواهد بود.

این مراسم، جمعه، 16 دی  از ساعت 16 در مرکز دایرهالمعارف بزرگ اسلامی واقع در خیابان شهید باهنر، کاشانک، پلاک 210 برگزار می‌شود.
 
سید‌احمد وکیلیان سال 1326 در شهر شیراز متولد شد و 28 آذر 1401 درگذشت. ازجمله آثار به جای مانده از وی می‌توان «چیستان‌های خواندنی»، «متل‌ها و افسانه‌های ایرانی»، «افسانه‌های ایرانی، به روایت دیروز و امروز»، «تمثیل و مثل» و «رمضان در فرهنگ مردم» اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها