شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
«کتاب‌شناسی موضوعی زنان در علوم انسانی  و علوم اجتماعی» منتشر شد

جلد اول کتاب «کتاب‌شناسی موضوعی زنان در علوم انسانی  و علوم اجتماعی» تالیف دکتر حکمت بروجردی و سمیه سادات هاشمی از سوی انتشارات صدر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جلد اول کتاب «کتاب‌شناسی موضوعی زنان در علوم انسانی و علوم اجتماعی» تالیف دکتر حکمت بروجردی و سمیه سادات هاشمی از سوی انتشارات صدر منتشر شد. این کتاب به کتابشناسی زنان می‌پردازد و شامل موضوعات آموزش، ادبیات، تاریخ، جنگ و دفاع مقدس، روان‌شناسی سرگذشتنامه، علوم اجتماعی، فرهنگ‌نامه، فقه و حقوق، کتاب‌شناسی، کشاورزی، مذهب و هنر و رسانه است.
 
در مقدمه کتاب «کتاب‌شناسی موضوعی زنان در علوم انسانی  و علوم اجتماعی» می‌خوانیم: اهمیت کتابشناسی در هر رشته‌ای بر محققان پوشیده نیست. بسیاری از دانشجویان عملا از منابع موجود به رغم جدید نبودن بی‌اطلاعند. وجود منابع کتابشناسی و روزآمد کردن آنها محققان را یاری می‌دهد تا همه آثار یک نویسنده را یک جا ببینند یا با نیم‌نگاهی از منابع موجود در زمینه مورد علاقه خود مطلع شوند.

بسیاری از پژوهشگران با شیوه‌های جستجوی منابع به اندازه یک کتابدار آشنا نیستند و منابع بی‌شماری می‌تواند در جستجو در برنامه‌های دیجیتالی از دید آنها مغفول بماند. کتابشناسی این امر را برای محققان تسهیل کرده و آنها را در جستجوی منابع مورد نیاز یاری می‌دهد. حسن دیگر کتابشناسی این است که به محقق نشان می‌دهد در کدام موضوعات پژوهش سرریز شده و در کدام موضوعات کاستی و کمبود پژوهش نمایان است.
 
از مزایای این اثر قرار دادن زندگینامه‌های زنان فارغ از حوزه تخصصی فرد موردنظر در کنار یکدیگر و نیز کتاب‌های حوزه جنگ ایران و عراق اعم از زندگینامه، شعر، داستان و پژوهش‌های مستند ذیل یک موضوع است تا امکان پژوهش برای علاقه‌مندان به سهولت فراهم شود.
 
جلد اول کتاب «کتاب‌شناسی موضوعی زنان در علوم انسانی  و علوم اجتماعی» در 442 صفحه، شمارگان 500 نسخه و قیمت 160 هزار تومان در قطع وزیری از سوی انتشارات صدر چاپ و راهی بازار نشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها