دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
«خانوم ماه» در مشهد نقد و بررسی می‌شود

کتاب «خانوم ماه؛ روایتی از بدون هیچ پسوندی» به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) با حضور نویسنده و کارشناسان در مشهد نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، نشست نقد و بررسی کتاب «خانوم ماه؛ روایتی از بدون هیچ پسوندی» به قلم ساجده تقی‌زاده در مشهد برگزار می‌شود.

این کتاب داستانی از زندگی خانم‌ ناز علی‌نژاد همسر شهید شیرعلی سلطانی است. این داستان در سه فصل جداگانه روایت می‌شود و از زندگی و انتخاب‌های خانم ناز می‌گوید. اما نویسنده در این میان داستان زنی دیگر از پاریس را هم با مخاطبانش درمیان می‌گذارد. تا پیش از اینکه این دو زن در داستان بهم برسند، کتاب به صورت داستان‌های کوتاه بهم پیوسته روایت می‌شود.

در بخشی از کتاب خانوم ماه می‌خوانیم:

از این حرف‌ها خیلی خجالت می‌کشیدم، جارو را برداشتم و رفتم توی کوچه، اما این حرکتم دست انداختن ها را بیشتر کرد، دختر قد بلد لاغری پشت سرم چند قدم آمد و گفت:
- چیه خانوم ناز؟ به خودت گرفتی، دختر ما شوخی کردیم... ما خودمون می دونیم از این شانس ها نداریم!

بعد درحالی که صورتش از خشم و حسادت قرمز شده بود اضافه کرد: فعلا تو دختر شاه پریون هستی!

به تته پته افتاده بودم نمی دانستم چه جوابی بدهم! یک دفعه سکینه گفت:

- خجالت بکشید دیگه، چیکار به خانوم ناز دارید، بله اگه یه دختر تو کوشک باشه که لیاقت شیرعلی رو داشته باشه خانوم نازه، حالا دیدید از همه ی شما کوچیکتره اذیتش می کنید؟ بدویید برید رد کارتون... یالا بجنبید، شب شد. همه متفرق شدند، هر کسی چیزی زیر لب می گفت و از کنار من رد می‌شد.

نشست نقد و بررسی کتاب «خانوم ماه؛ روایتی از بدون هیچ پسوندی» پنجشنبه ۲۲ دی‌ماه ساعت ۱۵ با حضور ساجده تقی‌زاده نویسنده اثر، مریم عرفانیان و  الهام غفاری کارشناسان و با دبیری عطیه هراتی در مشهد خیابان امام خمینی(ره) روبه‌روی باغ‌ملی، فروشگاه مرکزی به‌نشر برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها