شنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷
حمایت از ناشران دینی از اولویت‌های وزارت فرهنگ است

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ در بازدید از نمایشگاه کتاب دین گفت: به‌نسبت درصد و سهمی که تولید نشر دینی دارد، ناشران دینی بیشتر از منابع وزارت ارشاد برای تامین کاغذ بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با مبعث پیامبر اسلام از ششمین نمایشگاه کتاب دین بازدید کرد.
 
احمدوند در ابتدای این دیدار با مسئولان اجرایی نمایشگاه به گفت‌وگو پرداخت و سپس با حضور در فضای نمایشگاه از غرفه‌های متعدد ناشران دینی دیدن کرد.
 
احمدوند در این بازدید از تلاش‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، اتحادیه تعاونی ناشران و کتابفروشان استان قم، استانداری، اتاق اصناف و نهادهای حوزوی برای برپایی ششمین نمایشگاه کتاب دین قدردانی کرد و با اشاره به حمایت از ناشران دینی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: ناشران دینی در بهره‌مندی از تسهیلات مورد نیاز کاغذ در اولویت بودند و بهره‌مندی خوبی داشتند و یکی از اولویت‌های این معاونت حمایت از ناشران دینی است.
 
وی افزود: امیدواریم  سال آینده با کمک به رونق تولید داخل و افزایش تولیدکنندگان کاغذ ایرانی، در بهای تمام شده کاغذ و کتاب اثرگذار باشیم.
 
احمدوند بیان کرد: الحمدالله ناشران دینی حضور خوبی در این نمایشگاه داشتند، غرفه‌ها فعال هستند و آثار خوب و باکیفیتی در معرض دید و استفاده علاقه‌مندان قرار دارد.
 
وی استقبال از این نمایشگاه را نسبتاً خوب عنوان کرد و گفت: امیدوارم در فرصت باقی مانده تا پایان برگزاری نمایشگاه شاهد استقبال بیشتری از سوی علاقه‌مندان باشیم و حجم خوبی از آثار منتشر شده به مخاطبان ارائه شود.
 
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حمایت‌های این معاونت در برپایی نمایشگاه کتاب دین، بر لزوم مشارکت و همراهی بیشتر نهادهای استانی و حوزوی برای رونق بیشتر نمایشگاه و تأمین اعتبارات لازم تأکید کرد.

احمدوند با اشاره به دغدغه مهم ناشران در افزایش قیمت کاغذ و بهای تمام شده قیمت کتاب، گفت: قیمت کاغذ، البته تنها مؤلفه تأثیرگذار بر افزایش قیمت کتاب نیست و هزینه‌های مخلتف ناشران افزایش پیدا کرد و این در هزینه و بهای تمام شده کتاب تأثیر می‌گذارد.
 

 
این مقام مسئول تاکید کرد: اگر قیمت کاغذ هم کاهش یابد، با توجه به افزایش هزینه‌های عمومی شاید تأثیر عمده‌ای در قیمت کتاب نداشته باشد.
 
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: در عین حال باید برای رونق تولید داخلی و کاهش قیمت کاغذ ایرانی و استفاده از منابع موجود برای تأمین نیاز ناشران تلاش کنیم.
 
احمدوند به دلایل افزایش قیمت کاغذ اشاره کرد و گفت: در ماه گذشته افزایش قیمت جهانی کاغذ، افزایش قیمت دلار و بالا رفتن هزینه حمل‌ونقل در بهای تمام شده کتاب تأثیر داشت. با توجه به حذف ارز ترجیحی به طور طبیعی از طریق بازار ارز نیمایی نیازهای ناشران باید تأمین شود.
 
وی گفت: امیدواریم  سال آینده با کمک به رونق تولید داخل و افزایش تولیدکنندگان کاغذ ایرانی، در بهای تمام شده کاغذ و کتاب اثرگذار باشیم.
 
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به‌نسبت درصد و سهمی که تولید نشر دینی دارد، ناشران دینی بیشتر از منابع وزارت ارشاد برای تامین کاغذ بهره‌مند شدند اما پاسخگوی همه نیازهای نشر دینی نبوده است. امیدواریم در لایحه بودجه سال آینده این کمک به وزارت ارشاد صورت بگیرد که نیازهای ناشران دینی و غیردینی را تامین کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها