یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
جریان تولید کاغذ داخلی با قوت ادامه دارد

مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از نمایشگاه کتاب دین گفت: تولید کاغذ داخلی با دستور رئیس جمهور و اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقاط خوبی رسیده است.

​​​​​​به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، محمدحسین ظریفیان، مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایشگاه کتاب دین بازدید کرد و در جمع خبرنگاران گفت: بخش قابل توجهی از کتاب‌های ایران به‌ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اهتمام حاکمیت به ترویج آموزه‌های دینی و اقبال مردم نسبت به معارف دینی، به حوزه دین اختصاص یافته است و در این زمینه نیز دستگاه‌های متولی حمایت‌ها فراوانی داشته‌اند و تلاش‌های مختلفی انجام شده است تا انتشار کتب دینی تسهیل شود.
 
مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ناشران دینی چه مجموعه‌های دولتی و چه مجموعه‌های غیردولتی با تلاش خود و حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رشد قابل توجهی داشته‌اند، عنوان کرد: وزارت فرهنگ نسبت به کتاب‌های حوزه دین خود را مکلف می‌داند و اهتمام ویژه‌ای به نشر معارف دینی در حوزه‌های مختلف و به زبان‌های مختلف دارد. نشر اخلاق «حسنه» و فضیلت‌های اخلاقی از ماموریت‌های اساسی این وزارتخانه است.
 
ظریفیان افزود: تولید کاغذ داخلی با دستور رئیس جمهور و اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقاط خوبی رسیده است. به امید‌خدا بیش از پیش شاهد استفاده از کاغذ داخلی و رفع نیاز ناشران به کاغذ خارجی و در نهایت کاهش هزینه‌های چاپ کتاب خواهیم بود و البته در این زمینه افزایش کیفیت کاغذهای داخلی نیز مورد توجه است.
 
مدیرکل توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توجه به نیازمندی‌ها و مطالبات نسل جوان و شناسایی مسائل روز ازجمله موضوعات مهم است که از ناشران انتظار می‌رود و ناشران باید ورود جدی به رفع نیازهای جامعه به ویژه جوانان داشته باشند.
 
وی بیان کرد: انتظاری که از ناشران می‌رود این است که بتوانند توجهی ویژه به کیفیت و جنبه‌های ظاهری داشته باشند و در این زمینه به دنبال خلاقیت و استفاده از ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های هنری باشند تا نتیجه کار، مورد استقبال افراد مختلف به‌ویژه جوانان قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها