دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
برپایی نمایشگاه‌ کتاب موجب کاهش جرم می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب قم در بازدید از نمایشگاه کتاب دین، بیان کرد: هرچه برای تزریق معارف دینی به جامعه تلاش کنیم، بی‌تردید جرم و جنایت کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب، دادستان عمومی و انقلاب قم در حاشیه بازدید از ششمین دوره نمایشگاه کتاب دین، درجمع خبرنگاران گفت: در زمان حضور در نمایشگاه، استقبال مردم خیلی خوب بود.

دادستان عمومی و انقلاب قم با قدردانی از برپایی ششمین نمایشگاه کتاب دین، گفت: کتاب‌های بسیار زیادی از دانشمندان و علمای دینی در نمایشگاه عرضه شده و با توجه به تسهیلاتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ناشران برای خرید کتاب‌های دینی در نظر گرفته بودند، استقبال بازدیدکنندگان مطلوب بود.

غریب به نقش موثر ترویج فرهنگ کتابخوانی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: قطعاً یکی از موضوعاتی که موجب می‌شود جرم و جنایت کاهش یابد، اِتّصاف به معارف دینی و اسلامی است. تجربه نشان می‌دهد، هرچه در جامعه و یک محیط، اِتّصاف و اطلاع به معارف دینی بیشتر باشد، وقوع جرم کمتر است.

دادستان قم بیان کرد: هرچه برای تزریق معارف دینی به جامعه تلاش کنیم، بی‌تردید جرم و جنایت کاهش پیدا می‌کند. یکی از راه‌هایی که به این موضوع کمک می‌کند، برپایی چنین نمایشگاه‌هایی با هدف عرضه و مطالعه کتاب‌های معارفی و مذهبی به مخاطبان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها