چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۲
پویانمایی «جشن خرگوش‌ها» تولید می‌شود

پویانمایی «جشن خرگوش ها» براساس کتابی به همین نام اثر محمد میر کیانی به‌زودی توسط مرکز گسترش سینمای تجربی، مستند و پویانمایی تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «جشن خرگوش ها» یکی از عناوین سه گانه ای است که تحت عنوان «ماجرای دشت مرموز» توسط انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) منتشر شده است.

رمان‌های دشت مرموز در فضای داستان‌های حیوانات یا فابل (fabl) ساختاری طنز، فانتزی و مفرح برای نوجوانان دارد. در ادبیات کهن ایران نیز داستان‌های بسیاری در این ساختار وجود دارد، هرسال در سراسر جهان فیلم‌ها و نمایش‌هایی در فضای داستان‌های فابل ساخته می‌شود و یا روی صحنه می‌رود که هواداران بسیاری دارد.

میرکیانی می‌گوید این نوع داستان‌ها در سراسر جهان علاقه‌مندان بسیاری دارد و می‌توان گفت همه نویسندگان کودک و نوجوانان، در میان آثارشان کم و بیش داستان‌هایی از حیوانات به چشم می‌خورد.

ماجرای دشت مرموز، رمان‌های فانتزی با فضای ایرانی و بومی هستند که نویسنده کوشیده به این نیاز نوجوانان پاسخ بدهد و آن‌ها را با ناگفته‌های از فضای عمومی جامعه و جهان امروز آشنا کند و با آگاهی بخشی درک آن‌ها را نسبت به پیچیدگی‌های زندگی در جهان امروز گسترش دهد.

پیش از این کتاب‌های محمد میرکیانی در قالب ۲۶۰ قصه به آثار تصویری تبدیل شده است که از میان آنها می‌توان به قصه ما مثل شد، شب‌های شیرین و مجموعه‌های داستانی حکایت‌های کمال و روزی بود وروزی نبود اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها