شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
«سلفی با خراب‌کار» در «مثبت کتاب» نمایش داده می‌شود

هفتمین قسمت برنامه «مثبت کتاب»، بیست‌و‌ششم فروردین‌ماه، ساعت 23 و 30 دقیقه از شبکه تلویزیونی کتاب پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، طاهره مشایخ، نویسنده کتاب «سلفی با خراب‌کار» مهمان هفتمین قسمت برنامه «مثبت کتاب» است.
 
کتاب «سلفی با خراب‌کار» داستان نوجوان کنجکاوی به نام یونس است که در تلاش است از راز شباهت عکسی که در یک نمایشگاه عکاسی دیده، با یکی از اقوامشان پرده بردارد. این کتاب داستان یونس و کنجکاوی‌های اوست.

طاهره مشایخ در این اثر، به سراغ یک نوجوان رفته است و کنجکاوی‌های او را برای پرده برداشتن از یک راز خانوادگی در قالب داستانی جذاب نوشته است. همه چیز از یک نمایشگاه عکس‌های انقلابی آغاز می‌شود. او در نمایشگاه، تصویر یکی از شکنجه‌گران را می‌بیند که شبیه یکی از اقوام مادری‌اش است. او در خانه مادربزرگش، تاج الملوک، عکسی از پسر شهید او دیده است که شبیه به همان شکنجه‌گر نمایشگاه است.
کنجکاوی او، سوال پرسیدن از مادرش و ... نتیجه‌ای نمی‌دهد. برعکس همه از او می‌خواهند که دست از کنجکاوی کردن بردارد. معلم پرورشی مدرسه، آقای سماک به سراغ او می‌آید و کمکش می‌کند و نمونه عکسی را که در نمایشگاه دیده است، به دستش می‌رساند. او عکس را به مادربزرگ نشان می‌دهد و او از شدت ناراحتی دیدن عکس سکته می‌کند.
هرچند یونس از این بابت ناراحت شده است و عذاب وجدان دارد؛ اما وقتی به خانه می‌رود تا قاب را بردارد، متوجه می‌شود که پشت عکس چیزهایی پنهان شده است. نامه‌ها و عکس‌هایی از همان مردی که در نمایشگاه دیده بود. همان مرد ساواکی. او که می‌تواند نامه بنویسد، باید زنده باشد.

هفتمین قسمت برنامه «مثبت کتاب»، بیست‌و‌ششم  فروردین‌ماه، ساعت 23 و 30 دقیقه از شبکه تلویزیونی کتاب به نشانی ketab.tv  پخش می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها