سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۰
ایجاد قفسه کتابخوانی در کمپ‌های بازپروری زنجان

معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل‌کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از ایجاد قفسه کتابخوانی در کمپ‌های بازپروری با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سلامت اجتماعی خبرداد و گفت: این امر گامی موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت اجتماعی است.

حسین رحمانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: یکی از مهمترین رویکردهای نهاد کتابخانه‌های عمومی در استان زنجان تبدیل کتابخانه‎ها به باشگاه اجتماعی فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه امروزه کتابخانه‌های عمومی با تغییر کارکرد از تحویل صرف کتاب‌ها تبدیل به مراکز فرهنگی شده‌اند، اضافه کرد: قریب به 40 خدمت فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی ارائه می‌شود.

رحمانی‌زاده از ایجاد مرکزی به عنوان کلینیک خواندن در کتابخانه‌های عمومی در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این کلینیک مرکزی برای مشاوره خواندن، کتاب‌درمانی، سیر مطالعاتی و ... با حضور روانشناسان مربوطه با هدف درمان اختلال خواندن به فعالیت خواهد پرداخت.

معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از همکاری با ارگان‌ها و نهادهای مختلف در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی نیز خبر داد و گفت: در حال حاضر برخی از ادارات و سازمان‌ها کتابخانه عمومی دارند که کارکنان از کتاب‌های آن استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مراکز هدف کتابخانه‌های عمومی برای ترویج فرهنگ مطالعه و ارتقای آگاهی جامعه هدف کمپ‌های بازپروری است، اضافه کرد: در همین راستا قفسه کتابخوانی در این کمپ‌ها ایجاد خواهد شد.

رحمانی‌زاده اضافه کرد: ایجاد قفسه کتابخانه در کمپ‌های بازپروری با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سلامت اجتماعی می‌تواند گامی موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت اجتماعی باشد که در همین راستا تشکیل جلسه کمیته فرهنگی آموزشی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در کتابخانه‌های عمومی استان انگیزه مؤثری در پیشبرد اهداف سازمانی دو طرف ایجاد خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها