چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۰
پرداخت 99 درصدی سهم شهرداری‌ها به نهاد کتابخانه‌های یزد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد از پرداخت 99 درصدی سهم شهرداری‌ها به نهاد کتابخانه‌های عمومی استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد و حجت الاسلام سید ناصر حیدری نایب رئیس و رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد همزمان با روز شوراها با حضور در اتوبوس خبر به سوالات خبرنگاران استان یزد پاسخ دادند.

سیفی در این نشست در پاسخ به سوال ایبنا مبنی بر اعتبارات فرهنگی شهر یزد و توجه به امر کتاب و کتابخوانی گفت: ما در شورای اسلامی شهر یزد توجه ویژه‌ای به امر فرهنگ داشته‌ایم به نحوی که بیش از 90 میلیارد تومان از اعتبارات شهری را به امر فرهنگ پیشبینی کرده‌ایم.
 
وی افزود: دو درصد کل اعتبارات شهرداری باید به صورت مستقیم در زمینه کتاب و کتابخوانی هزینه شود که ما بخشی از آن را با تعامل و هماهنگی نهاد کتابخانه‌ها هزینه می‌کنیم و 99 درصد آن را نیز به کتابخانه‌ها می دهیم تا در راستای رشد و توسعه امر کتابخوانی استفاده شود.
 
حجت الاسلام سید ناصر حیدری نیز در این نشست در پاسخ به ایبنا گفت:بیش از 90 میلیارد تومان، اعتبارات فرهنگی شهر یزد است که حدود 5 میلیارد تومان آن را در حوزه جمعیت گذاشته‌ایم و برخی از اقدامات مانند تسهیلات رایگان برای خانواده‌هایی که فرزند آنها در سال‌های 1401 به بعد دنیا بیاید در نظر گرفته شده است.

وی افزود: ما برای حمایت از فعالیت‌های کتاب و کتابخوانی به حوزه مطرح شده، توجه کرده ایم و در حوزه فعالیت آن نیز هزینه‌هایی را پیش‌بینی کرده‌ایم.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی یزد ادامه داد: اگر فعالیت کتابخوانی در حوزه جمعیت باشد از بودجه‌های این حوزه استفاده کرده و از آنها حمایت می‌کنیم.
 
حیدری ادامه داد: بودجه سازمان فرهنگی  شهر، رویداد محور نیست و برای برنامه‌ها و رویدادها اعتبار جداگانه داریم ولی رویکرد و عنوان محوری به آن داده‌ایم تا به صورت ویژه به آنها بپردازیم.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط