چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
کتابخانه‌سازی و خدمت فرهنگی خیری ماندگار و توشه آخرت است

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز آذربایجان‌غربی گفت: کتابخانه‌سازی و خدمت فرهنگی، خیری ماندگار و توشه آخرت است؛ خیرین کتابخانه‌ساز با فراهم‌آوری زمینه بهره‌مندی اقشار مختلف از کتابخانه، در راستای توسعه علمی و فرهنگی تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، علی آخوندیان چهارشنبه صبح در جلسه انجمن خیرین کتابخانه‌ساز استان آذربایجان‌غربی، ضمن تقدیر از اعضای انجمن افزود: کتابخانه‌سازی و خدمت فرهنگی، خیری ماندگار و توشه آخرت است؛ خیرین کتابخانه‌ساز با فراهم‌آوری زمینه بهره‌مندی اقشار مختلف از کتابخانه، در راستای توسعه علمی و فرهنگی تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود امکانات فرهنگی  اجتماعی در مناطق محروم، کتابخانه خیرساز شهرستان ارومیه با مساحت 189 مترمربع و زیربنای 350 مترمربع در سه طبقه در منطقه کم برخوردار شهرستان ارومیه احداث خواهد شد.

در ادامه خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای مصوبات جلسه قبل و عملکرد کتابخانه‌های عمومی در سال 1401 افزود: کتابخانه‌های عمومی دروازه‌ای به سوی دانش هستند و با ارائه خدمات و برنامه‌های کتاب محور، نقش مؤثری در نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی، ایجاد عادت به مطالعه، پرورش نسل آگاه و ... به ویژه در مناطق محروم دارند.

وی ادامه داد: با توجه به استانداردهای کتابخانه‌ای، با کمبود فضای کتابخانه‌ای در سطح استان مواجه هستیم، خیرین با حمایت و دلگرمی، منشأ خیر و برکت و زمینه‌ساز توسعه و اعتلای کتابخانه‌های عمومی هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به شرط بقا و ماندگاری کتابخانه‌های عمومی  بیان کرد: خدمات کتابخانه‌های عمومی برای انطباق با اقتضائات متغیر اجتماعی و فرهنگی، نیازمند توسعه و تغییر است و این امر، توجه و حمایت همگانی را می‌طلبد.

به گزارش ایبنا؛ در ادامه، پیرامون مواردی چون شیوه‌های جذب خیر، برآورد هزینه احداث کتابخانه، برگزاری جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز، مراحل طراحی نقشه و ساخت و... بین اعضاء جلسه بحث و تبادل نظر شد.

تبلیغات گسترده شهری برای جذب خیر، مدیریت اجرای پیمانکاری ساختمان توسط عضو انجمن به صورت رایگان، حضور اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز استان در جلسات انجمن خیرین کتابخانه‌ساز شهرستان‌ها تولید کلیپ تبلیغی انجمن با تقبل هزینه از سوی یکی از اعضای انجمن و پخش در صدا و سیما، از مهم‌ترین مصوبات جلسه بود.

احداث کتابخانه خیرساز در منطقه کم‌برخوردار شهرستان ارومیه مهم ترین محوریت این جلسه بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها