وی ادامه داد: سالهای قبل طرحهای فصلی اجرا شد که آنها نقصهایی داشتند. این طرح جدید هم با توجه به اینکه هنوز کتابفروشیها به طور کامل مکانیزه نشدهاند ممکن است مشکلاتی داشته باشد اما آن را یک قدم رو به جلو میدانم.
فیروزجایی افزود: مردم خیلی روی تخفیف نمایشگاه نگاه نمیکنند، اگر کتابی نیاز داشته باشند از کتابفروشیها یا ناشران خریداری میکنند. این فرهنگ در حال شکلگیری است و امیدوارم این اتفاق تداوم پیدا کند.
مدیر کتابفروشی «کتاب شهر» درباره نقش تبلیغات در خرید کتاب، تصریح کرد: تبلیغاتی که از رسانه ملی پخش میشود قطعاً در مشارکت مخاطب موثر است و باید علاوه بر اعلام ناشران به حضور کتاب فروشان هم در نمایشگاه اشاره شود.
این فعال حوزه کتاب، یادآور شد: به نظرم لازم است کار کارشناسی خوبی روی مزیتها و اشکالات طرح انجام دهند و برای سال آینده معایب را رفع و مزایا را تقویت کنند. برگزاری نمایشگاه با توجه به روند فعلی به سود خریدار است، چون ممکن است یک کتاب را ناشر نداشته باشد اما کتابفروش که در نمایشگاه مجازی کتاب حضور دارد آن کتاب را در انبار داشته باشد؛ و این یکی از مزیتهای بزرگ این طرح است.
نظر شما