سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
«نمایشگاه دوست‌داشتنی من» هم‌زمان با نمایشگاه کتاب آغاز می‌شود

دبیر علمی جشنواره کتاب و رسانه گفت: رویداد ایده‌پردازی جمعی «نمایشگاه دوست‌داشتنی من» هم‌زمان با آغاز به‌کار نمایشگاه کتاب تهران شروع می‌شود و تا 15 خردادماه ادامه دارد، این رویداد در این بازه زمانی از فرصت درگیری ذهنی افراد با مسائل و چالش‌های نمایشگاه، استفاده خواهد کرد.

سیاوش صلواتیان، دبیر علمی جشنواره کتاب و رسانه و مدیر آزمایشگاه کتاب در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره رویداد ایده‌پردازی جمعی «نمایشگاه دوست‌داشتنی من» گفت:‌ نمایشگاه‌های کتاب بزرگ‌ترین رسانه‌های مروج کتاب هستند که در تمامی کشورها به اشکال مختلف برگزار می‌شوند. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نیز بزرگ‌ترین گردهمایی فرهنگی کشور و آوردگاه تمامی اقشار جامعه در تمامی سطوح علمی و فرهنگی است. این پتانسیل و ظرفیت باعث می‌شود تا فارغ از تأثیرات و تحول‌آفرینی‌اش، ماهیت نمایشگاه به صورت مستقل نیز دارای اهمیت ویژه‌ای باشد که باید حتماً مورد توجه سیاست‌گذاران و مدیران نمایشگاه باشد.

وی افزود:‌ از طرف دیگر، عموم مردم به‌عنوان مخاطبان اصلی صنعت نشر و نمایشگاه کتاب، نقش انکارناپذیری در رونق این بازار فرهنگی دارند که از آنان ظرفیت‌های بالقوه‌ای برای اعلام نظر و ایده‌پردازی می‌سازد. این دو جنبه بالقوه نمایشگاه فرصت مغتنمی را برای برگزاری رویداد «نمایشگاه دوست داشتنی‌من» پدید می‌آورد.

صلواتیان با بیان اینکه رویداد «نمایشگاه دوست داشتنی‌من»، یک فرایند جمع‌سپاری و استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حل مسائل نمایشگاه کتاب و دریافت ایده برای آینده آن است، ادامه داد: این رویداد می‌تواند هم منتج به جمع‌آوری یک بانک اطلاعاتی از مسائل و ایده‌های بهبود نمایشگاه در راستای سیاست نوگرایانه و تحولی خانه کتاب شود و هم کارکردی ترویجی در معرفی ظرفیت عظیم نمایشگاه کتاب داشته باشد.

وی همچنین درباره فراخوان رویداد ایده‌پردازی جمعی «نمایشگاه دوست‌داشتنی من» گفت: این رویداد هم‌زمان با آغاز به‌کار نمایشگاه شروع می‌شود و تا 15 خردادماه ادامه دارد و در این بازه زمانی تلاش خواهد شد تا از فرصت درگیری ذهنی افراد با مسائل و چالش‌های نمایشگاه، استفاده کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما در پایان یادآور شد: پس از پایان‌یافتن نمایشگاه فرایند پالایش ایده‌ها آغاز شده و ایده‌های نوآورانه ایده‌پردازانی که قابلیت اجرایی داشته باشند در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات راهبری و منتورینگ، ارتقاء یافته و تبدیل به طرح‌هایی عملیاتی خواهند شد.

به گفته صلواتیان، این طرح‌ها در قالب بوم‌های پرورش ایده آماده شده و در اختتامیه رویداد، توسط ایده‌پردازان در حضور مسئولان و کارشناسان متخصص به‌عنوان داور ارائه خواهند شد و نهایتاً ایده‌های برتر جایزه دریافت خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها