پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
64 کتاب با مشارکت 30 نویسنده بومی در حوزه دفاع‌مقدس منتشر شد

معاون بخش «مدیریت ادبیات و تاریخ» اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر از تولید 64 اثر در حوزه دفاع مقدس در سال 1401 با مشارکت 30 نویسنده و پژوهشگر در استان خبر داد.

زهرا شاعری به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: در سال گذشته با مشارکت نویسندگان و پژوهشگران بومی، 64 اثر درباره زندگی شهدا و خاطرات رزمندگان دفاع مقدس برای گروه‌های سنی مختلف در گونه‌های مختلف ادبی منتشر شد. در سال 1400 هم 60 عنوان کتاب منتشر کردیم.

وی ادامه داد: نگارش دو رمان «جان کیمیا» نوشته حلیمه جلال‌نژاد بر اساس زندگی شهید محمد نجفی و «میخک» نوشته اعظم نجفی بر اساس زندگی پدر شهیدش با روایت عاشقانه مادرش، شاخص‌ترین آثار داستانی بود که سال 1401 متناسب با سلیقه و ذائقه جوانان به همت اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر به بازار کتاب عرضه شدند.

شاعری، برگزاری کارگاه نویسندگی را برای جوانان دیگر اقدامی معرفی کرد که اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر در حوزه کتاب، سال گذشته انجام داده‌است، افزود: به‌منظور پرورش نویسندگان نوقلم مستعد، این کارگاه‌ها با حضور جوانان در حوزه دفاع مقدس با تاکید بر سیره و زندگی شهدا با تدریس اساتید داستان‌نویسی برگزار شدند که با استقبال خوبی هم مواجه شدند.

معاون بخش «مدیریت ادبیات و تاریخ» اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر ادامه داد: همچنین در سال 1401، تولید 20 عنوان کتاب صوتی با همکاری استودیو «مسافر سیب» محقق شد که در سال جاری هم در این زمینه آثار جدیدی را تولید خواهیم کرد.

وی یادآور شد: طبق برنامه ابلاغی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در سال جاری نیز باید 60 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ برسد.

شاعری تاکید کرد: در سال 1402، در حوزه تولید کتاب، عمده تمرکز ما بر حوزه کودک و نوجوان است. در این راستا، یک تفاهمنامه را با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر امضا کردیم تا با استفاده از نوقلمان و نویسندگان نوجوان، آثار جدیدی را در این حوزه پدید بیاوریم.

به گفته وی، اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر سال 1401، از حوزه کودک و نوجوان غافل نماند و یک مجموعه‌شعر به نام «اتل متل یه دختر که اسمش هم اعظمه» (بر اساس زندگی اعظم دختر شهید محمد نجفی)  سروده محمد کاظم اتابک را با مشارکت اداره‌کل آموزش و پرورش استان منتشر کرد که این اثر جذاب در جشن تکلیف دختران در مدارس بوشهر به دانش‌آموزان اهدا شد.

شاعری گفت: در سال 1402 نیز تا کنون چهار عنوان کتاب کودک در حوزه شعر دفاع مقدس آماده شده که به‌زودی منتشر و روانه بازار کتاب خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها