شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۳
شهدای امنیت مظلوم هستند / رمان‌ها راهی برای پرداختن به شهدای امنیت

معاون فرهنگی انجمن پیشکسوتان سپاس شهدای امنیت را مظلوم دانست و رمان‌نویسی را یکی از راه‌های پرداختن به این شهدا معرفی کرد.

اکرم اسلامی مسئول فرهنگی انجمن پیشکوستان سپاس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حضور انتشارات این مجموعه در  نمایشگاه کتاب 1402 اظهار کرد: ما با حدود بیست عنوان کتاب در نمایشگاه بین‌المللی کتاب حاضر شدیم که پنج عنوان از این تعداد پنج عنوان کتاب نسبت به سال گذشته جدید محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه انتشارات انجمن پیشکوستان سپاس از سال ۸۲ در حوزه شهدای امنیت فعالیت دارد، افزود: شهدای امنیت مظلوم هستند، زیرا حوزه کاری آنها محدودیت و ملاحظات خاصی برای آنها ایجاد کرده است و آنچه می‌توان در حوزه شهدای امنیت به آن اشاره کرد خیلی کمتر از واقعیتی است که با آن روبه‌رو شدند. 

مسئول فرهنگی انجمن پیشکسوتان سپاس ادامه داد: تلاش ما بر این است که در حد توان‌مان به شهدای امنیت پرداخته شود، خصوصا اخیرا تلاش کردیم تعدادی رمان در این حوزه تولید کنیم، طبیعتا در رمان دست نویسنده برای نوشتن بازتر است و بهتر می‌تواند به مخاطب کمک کند تا به هسته اصلی داستان نزدیک کند.

وی با اشاره به کتاب «سیروان» گفت: این کتاب یکی از رمان‌های خوب در حوزه شهدای امنیت است که محمد ستاری وفایی آن را نوشته و از طرف مخاطبین استقبال بسیاری خوبی داشته است، به خصوص بین نسل جوان به سبب جذابیت این موضوع استقبال خوبی از آن داشته‌اند.

اسلامی در خصوص اهداف حضور در  نمایشگاه کتاب 1402 تصریح کرد: اولین آورده و دستاورد حضور نمایشگاه کتاب برای ناشران ارتباط مستقیم با مخاطب است که از اهمیت بالایی برخوردار است، وقتی مخاطب چهره‌به‌چهره با ناشر ارتباط برقرار می‌کند و انتظارات او را می‌شنوی و کتاب را از زبان او می‌شنوی که اتفاق بسیار خوبی است.

وی با اشاره به نقش نمایشگاه در ایجاد ارتباط بین اجزا انتشارات ادامه داد: تعامل با همکاران و نویسنده‌ها حوزه نشر دیگر دستاورد حضور در نمایشگاه کتاب است و این ارتباط نزدیک برای هر مجموعه‌ای از جمله ما برکت دارد.

مسئول فرهنگی انجمن پیشکسوتان سپاس در خصوص شعار آینده خواندنی‌است گفت: هر نسلی که خواندن در آن پررنگ بوده، وقتی به آینده رسیده نسل موفق‌تری است، افرادی که در کودکی و جوانی خود را ملزم به خواندن می‌کنند، با رشد اطلاعات آینده روشن‌تری دارند، این آینده خواندنی برای این افراد قطعا بهتر است.

گفتنی‌است سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها