شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: همزمان با پاسداشت روز ادب پارسی، بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در زنجان برگزار می‌شود.

امراله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: 25 اردیبهشت ماه، سالروز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر بلندآوازه ایرانی است، شخصیتی که با اثر شکوهمند خود، نقش جوان‏مردی، اخلاق و ایمان را در بلندای زمان بر تاریخ نشاند و با حکمت و بینش گسترده، فرهنگ غنی ایران را تا فراسوی مرزهای خاکی به دل عاشقان فرهنگ و هنر نمایان ساخت.

وی افزود: حکیم ابوالقاسم فردوسی در ماندگاری تاریخ کهن ایرانی و اعتلای زبان و ادبیات فارسی نقشی بی بدیل دارد و بر همین اساس بحق از وی و اثر ارزشمندش شاهنامه به عنوان نماد باشکوه هویت ایرانی یاد می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری روز پاسداشت زبان فارسی و گرامیداشت ابوالقاسم فردوسی در زنجان خبر داد و اضافه کرد: این برنامه در سالن اجتماعات دانشگاه پیام‌نور زنجان در قالب سخنرانی یکی از اساتید ادبیات و همچنین شاهنامه‌خوانی برگزار می‌شود.

حسنی افزود: هم زمانی پاسداشت زبان و ادب فارسی در روز بزرگداشت فردوسی شرایط ویژه‌ای فراهم می کند تا این برنامه به یکی از ظرفیت‌های مهم فرهنگی تبدیل شود.

 وی با اشاره به برنامه های اداره‌کل در برگزاری برنامه بزرگداشت مفاخر استان گفت: یکی از برنامه‌ ها و اولویت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان بزرگداشت بزرگان دینی، فرهنگی و هنری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به لزوم افزایش توجه به اشاعه فرهنگ اسلامی و ایرانی اضافه کرد: با برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های متنوع در تلاشیم با تولید آثار ادبی و علمی در این عرصه در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی گام برداریم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها