یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
مزار شهید سلیمانی نمادی برای تجدید قوای جبهه حق است

کتاب «بر مدار مزار» با مشارکت علیرضا اشرفی‌نسب و سید سجاد جلینی تحقیق، گردآوری و منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «بر مدار مزار» در بردارنده روایاتی از زائران مزار شهید «قاسم سلیمانی» از جمله آثاری است که انتشارات «مکتب حاج قاسم» به عنوان یکی از آثار برگزیده منتشر شده این حوزه در نمایشگاه کتاب تهران معرفی کرده است.

این کتاب با مشارکت «علیرضا اشرفی نسب» و «سید سجاد جلینی» تحقیق، گردآوری و منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

اشرفی‌نسب در حاشیه بازدید از غرفه انتشارات مکتب حاج قاسم، در سخنان کوتاهی، ثبت خاطرات و بازنمایی عرض ارادت‌های مردمی به شخصیت‌های بزرگ انقلاب و شهدا را ضرورتی دانست که متاسفانه در سال‌های گذشته درست و به موقع صورت نگرفته و موجب شده بخشی از خاطرات تاریخ انقلاب از دست برود.

وی با تقدیر از مکتب حاج قاسم برای اهتمام به جمع‌آوری و ثبت تصاویر تشییع و خاکسپاری شهید سلیمانی تاکید کرد: هنوز هم تصاویر و خاطرات بسیاری از عرض ارادت‌های مردمی به این شهید بزرگوار ناگفته مانده و در این زمینه ما از مردم عقب افتادیم و باید یک حرکت جدی برای ثبت و ضبط این‌ها صورت بگیرد.

اشرفی‌نسب تصریح کرد: هرچند مجاهدت‌ها و اندیشه شهید سلیمانی تا سال‌ها در ایران و جهان باقی خواهد ماند اما گذشت زمان موجب از دست رفتن خاطرات و روایات از عرض ارادت‌های مردمی به این شخصیت می‌شود و تا دیر نشده باید با راه‌اندازی نهضت مردمی، نسبت به ثبت آنها اقدام کرد.

وی همچنین گریزی هم به این کتاب داشت و اظهار داشت: نکته جالب توجه در مورد مزار شهید سلیمانی حس زندگی است که مردم ترجیح می‌دهند این حس را کنار این مزار تجربه کنند و در آن فضا نفس بکشند.

محقق کتاب بر مدار مزار خاطرنشان کرد: در کنار قطب‌های معنوی همچون مناطق عملیاتی راهیان نور، اکنون مزار شهید سلیمانی نیز به نمادی برای تجدید قوای جبهه حق تبدیل شده است که در جای خود قابل توجه و تامل است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها