سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
نمایشگاه کتاب تهران، نمایشگاه عقل و حکمت است

رئیس سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دیدار جمعی از ناشران خارجی شرکت‌کننده در این رویداد، گفت: امیدواریم بهره خوبی از نمایشگاه برده باشید و با فرهنگ مردم ایران به خوبی آشنا شوید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، همزمان با هفتمین روز از سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، جمعی از ناشران خارجی شرکت‌کننده در این دوره با یاسر احمدوند، رئیس نمایشگاه و معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند.

احمدوند در این دیدار با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب تهران در ابعاد وسیع و با حضور طیف وسیعی از مردم با فرهنگ‌ها و قومیت‌های مختلف درحال برگزاری است، گفت: امیدواریم بهره خوبی از نمایشگاه برده باشید و با فرهنگ مردم ایران به خوبی آشنا شوید.

رئیس سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه کتاب تهران با ابراز امیدواری از اینکه فرصتی پیش آید ایران در مناسبات فرهنگی کشورهای مهمان شرکت کند، گفت: از حضور ناشران خارجی شرکت‌کننده در نمایشگاه تشکر می‌کنم.

وی از تاجیکستان و وزیر فرهنگ تاجیکستان به‌عنوان مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه تشکر کرد و گفت: علاقه‌مند هستیم نظرات خود را در اختیار کمیته برگزار کننده قرار دهید.

میرزا شکورزاده از کشور تاجیسکتان در این جلسه گفت: در کشورهای مختلفی در نمایشگاه شرکت کردیم، اما نمایشگاه کتاب ایران از همه باشکوه‌تر و سطح بالاتری داشت.

وی گفت: این نمایشگاه فقط نمایشگاه کتاب نیست، نمایشگاه عقل و حکمت و  درایت ایرانی است و به محض بازگشت به تاجیکستان بازتاب این نمایشگاه را به شکل بسیار گسترده منتشر خواهم کرد.

همچنین حسن خلیفه از انتشارات «دارالولا لبنان» گفت: کتاب به‌عنوان یک منبع اصیل فرهنگی در میان ملت‌ها وجود دارد که قرآن کریم بالاترین آن‌ها است. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها