شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
محفل شعر و بررسی دیوان شعر و اندیشه امام خمینی (ره) برگزار می‌شود

بوشهر- ویژه‌برنامه‌های متنوعی با رویکرد تبیین شخصیت و اندیشه امام خمینی (ره) به‌مناسبت 14 خرداد؛ سی و چهارمین سالگرد ارتحال معمار بزرگ انقلاب اسلامی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر به این مناسبت، ویژه‌برنامه‎‌ای را با حضور سیروس فتحی، پژوهشگر ادبی در محفل «شعر و آفتاب» به دبیری مجید عابدی برگزار می‌کند.

این برنامه سه‌شنبه، 16 خرداد ساعت 17:30 دقیقه در سالن نیمای جنوب کتابخانه عمومی خلیج فارس با حضور جامعه فرهنگی استان بوشهر برگزار می‌شود.

در این ویژه‌برنامه قرار است که سیروس فتحی، دیوان امام خمینی (ره) که یک اثر ادبی- عرفانی شاخص است و در موضوع عشق به معشوق حقیقی؛ یعنی حضرت حق تبارک و تعالی و دیگر موضوعات عرفانی و اخلاقی در زمان‌ها و مکان‌های مختلف قبل و بعد از انقلاب اسلامی، سروده شده، مورد تحلیل و بررسی قرار بدهد.
 

همچنین از دیگر برنامه‌هایی که به‌مناسبت سی و چهارمین سالروز عروج ملکوتی امام خمینی (ره) در بوشهر برگزار خواهد شد، شب شعر «در سوگ آفتاب» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر برای کودکان و نوجوانان بوشهری است.

این شب‌شعر نیز سه‌شنبه؛ 16 خرداد ساعت 19:30 در سالن سینما کانون بوشهر برگزار خواهد شد. در این آیین ضمن شعرخوانی شاعران هم‌استانی و اعضاء و مربیان مراکز فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، اندیشه و آرمان‌های امام خمینی (ره) برای مخاطبان کودک و نوجوان نیز شناسایی و بررسی می‌شود.
 

یادآوری می‌شود، پیش از این، محفل «خاطره سوگواران خمینی» به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر، پنجشنبه؛ 11 خرداد در بوشهر برگزار شد.

در این محفل عبدالرضا مطاف، عبدالخالق احمدی، حسین صفوی و غلامعلی پولاد گوشه‌ای از خاطرات خود را از اعزام مردم به مراسم سوگواره امام خمینی (ره) در سال‌های گذشته روایت کردند. در بخش پایانی این مراسم نیز از فعالان اعزام مردمی سوگواره بنیانگذارا نقلاب اسلامی ایران تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها