دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
ارسال ۴۸۰ مقاله به همایش علوم انسانی در اندیشه علامه مصباح

قم- رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) از ارسال ۴۸۰ مقاله به همایش بین‌المللی علوم انسانی در اندیشه علامه مصباح یزدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، آیت‌الله محمود رجبی ظهر دوشنبه در نشست خبری «همایش بین‌المللی علوم انسانی در اندیشه علامه مصباح یزدی» که در سالن جلسات مؤسسه امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به دریافت ۴۸۰ چکیده مقاله به عربی، فارسی و انگلیسی، گفت: ۲۵۳ مقاله پذیرفته شد که ۷۸ مقاله پذیرش نهایی برای انتشار در مجلات معتبر داخلی و خارجی گرفته است و ۶۱ مقاله هم در مرحله ارزیابی برای انتشار است.
 
وی اضافه کرد: این همایش مجوز ISC دریافت کرده است و کتابچه همایش که دربردارنده ساختار، راهنمایی نویسندگان و تقویم برنامه‌ها و محورها و ریز موضوعات همایش است به سه زبان تولید شد و در سایت همایش به نشانی قابل دسترسی است.
 
آیت الله رجبی ادامه داد: نرم‌افزار همایش هم تولید شده است که شامل آثار و دستاوردهای علمی همایش است و تمامی آثار علامه مصباح در حوزه علوم انسانی و اسلامی و چکیده مقالات و اصل مقالات و کتابخانه جامع تمامی آثار علامه مصباح در این نرم‌افزار وجود دارد.
 
رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) بیان کرد: برگزاری ۸۳ کرسی علمی، برگزاری ۷ پیش همایش، برگزاری وبینارهای بین‌المللی و داخلی، ۱۹ نشست علمی داخلی و خارجی جز وبینارها، برگزاری ۴۴ جلسه مصاحبه از جمله کارهای صورت گرفته برای این همایش است.
 
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای انتشار مقالات در مجلات هم از دیگر کارها بوده است، گفت: ۵۵ مقاله در ۱۲ نشریه معتبر منتشر شده است. همچنین تاکنون ۴ شماره خبرنامه همایش به صورت دیجیتال منتشر شده است مسابقاتی نیز از آثار علامه مصباح در سطوح عمومی و تخصصی هم انجام شده است.
 
آیت‌الله رجبی اهداف این همایش را آشنایی بیشتر جامعه علمی داخل و خارج از کشور با اندیشه‌های آیت‌الله مصباح در علوم انسانی اسلامی در ابعاد مختلف، تبیین و بررسی اندیشه‌های آیت الله مصباح یزدی در توسعه علوم انسانی اسلامی برشمرد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت منظومه فکری آیت‌الله مصباح یزدی در رشد و تعالی علوم انسانی اسلام، غنی سازی متون و منابع علوم انسانی اسلامی به لحاظ کیفی و کمی بر اساس اندیشه‌های ایشان و ارتقای علوم انسانی در عرصه بین الملل و در داخل کشور از دیگر اهداف این همایش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها